Według ankiety przeprowadzonej przez ColdEEZE.com wśród 1000 amerykańskich pracowników, aż 80 proc. z nich nie wierzy w chorobę współpracownika. 7 proc. ankietowanych uważa, że nigdy nie można ufać kolegom z pracy, ponieważ... zawsze kłamią.

Co jest najczęstszą przyczyną nieufności współpracowników? Okazuje się, że chorowanie w poniedziałki i w piątki wzbudza największe wątpliwości, zwłaszcza jeśli kolega jeszcze dzień przed wyglądał całkowicie zdrowo. Podobnie podejrzliwie patrzymy na „chorobę” dzień po zakończonym urlopie.

78 proc. pracodawców podejrzewa, że co najmniej połowa pracowników symuluje chorobę, aby wziąć dzień wolny. 43 proc. pracowników przynajmniej raz zdradziło współpracownikowi, że jego nieobecność w pracy nie jest związana z chorobą, mimo że taki powód absencji usłyszał przełożony.

7 proc. pracodawców przyznało, że szukało dowodu kłamstwa pracownika w mediach społecznościowych, przekopując profile i sprawdzając aktywność podejrzanego lub dzwoniąc do domu „chorego”. Co ciekawe, aż 57 proc. pracowników przyznało, że chociaż raz udawało chorych. 92 proc. kłamiących pracowników nigdy nie zostało przyłapanych na symulowaniu choroby.

Więcej: www.hrmasia.com/content/sick-and-not-coming-work-80-people-think-you%E2%80%99re-faking

Źródło: www.hrmasia.com, stan z dnia 5 stycznia 2016 r.