Nasz potencjalny zasięg i wpływ są obecnie praktycznie nieograniczone. Możemy lepiej i więcej sprzedawać, rekrutować i wpływać na rynek oraz branżę. Dlatego mądre uzupełnienie codziennych zadań o systematyczną pracę nad marką osobistą nas samych i naszych pracowników ma dzisiaj głęboki sens i przynosi konkretne korzyści w biznesie.

Zmieniają się procesy decyzyjne ludzi i procesy zakupowe klientów. Coraz większa ich część przenosi się do świata on-line. To tam szukamy, sprawdzamy opinie i różne możliwości i na ich bazie podejmujemy decyzje.

Do czego jest nam dzisiaj potrzebna silna marka osobista?

Widziałem już wiele prób zdefiniowania tego tematu. Jedne mniej, inne bardziej trafione. Ja na potrzeby pracy korzystam z własnego opisu, czyli marka osobista jest po to, żeby ludzie chcieli robić z Tobą biznes, zanim poznają Cię osobiście. Celowo piszę „robić biznes”, bo nie tylko chodzi nam o sprzedaż. Chodzi też o rekrutację, wpływ na rynek lub branżę lub o skuteczne dotarcie do odpowiednich osób.

Niemniej w dzisiejszych czasach ludzie, zanim poznają Cię osobiście, będą mieli szansę spotkać Cię albo przynajmniej sprawdzić informacje na Twój temat w sieci. Jeśli dobrze pracujesz nad swoją marką osobistą, będą chcieli od Ciebie kupić, będą chcieli z Tobą pracować albo współpracować.

Najprostszy przepis na markę osobistą

Oto efekt blisko pięciu lat pracy, kilkudziesięciu klientów i kilkuset przeszkolonych osób. Albert Einstein powiedział kiedyś: „Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz”. Jak działa każda marka osobista, prościej wytłumaczyć już się według mnie nie da.

Musimy być widoczni, aby potencjalni klienci lub kandydaci mieli szansę nas spotkać. Możemy zwiększać liczbę spotkań, ale nasz kalendarz nie jest z gumy. Dysponujemy ograniczonymi możliwościami i czasem. Dzięki mediom cyfrowym i społecznościowym damy radę jednak poszerzyć możliwości i przede wszystkim jesteśmy dostępni 24 h/7 przez 365 dni w roku, czyli zawsze wtedy, gdy informacji o naszej ofercie szukają klienci lub kandydaci.

Wpływ budujemy po to, aby wyróżnić się z tłumu i zostać zapamiętanymi. Każda marka jest dla wybranej grupy ludzi – nigdy dla wszystkich. Wiedząc, co jest ważne dla naszej grupy, prowadzimy działania i komunikację, które odpowiadają na potrzeby i motywacje naszych wybranych odbiorców. Każde działanie, które zwiększa widoczność i wpływ, zwiększa siłę naszej marki osobistej. (...) To tylko fragment artykułu "Zadbać o widoczność i wpływ". Cały tekst można przeczytać w sierpniowym numerze Personelu Plus >