Ponadto o tym, dlaczego warto prowadzić międzypokoleniowy dialog i budować wzajemne zrozumienie między przedstawicielami różnych pokoleń w miejscu pracy oraz jak tego dokonać, rozmawiamy ze światowej sławy ekspertem w dziedzinie różnic pokoleniowych występujących w świecie pracy – dr. Chipem Espinozą.

Dzięki lekturze numeru dowiedzą się Państwo m.in. jak czerpać energię z odpoczynku w pracy oraz w jaki sposób stan zdrowia psychicznego pracowników przekłada się na efektywność organizacji. Podpowiadamy również kiedy i jakie narzędzia oceny pracowników warto stosować. W numerze przedstawiamy też kulisy VIII edycji konkursu Top HR Manager oraz I edycji konkursu Top Manager Kadr, podsumowania jurorów i finalistów tegorocznych zmagań oraz przepis zwycięzców na sukces – zapraszamy do lektury wywiadu z Top HR Managerem 2016 – Łukaszem Sowińskim oraz Top Managerem Kadr 2016 – Anną Zając-Deryło.

Z działu „Prawo” dowiedzą się Państwo czego można się spodziewać po kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. Czytelnicy poznają również odpowiedzi na pojawiające się na co dzień w obszarze stosowania przepisów prawa pracy pytania.
W dziale „Nowości” znajdą zaś Państwo wybrane przez redakcję najciekawsze pozycje książkowe z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju, które ukazały się ostatnio na rynku oraz krótką ich recenzję.

W czerwcowym numerze prezentujemy też ciekawe artykuły w kwartalniku – „Rynek Konferencji i Szkoleń” przedstawiające zalety intermentoringu, czy wyzwania dla organizacji związane z wdrażaniem w firmie coachingu.

Zapraszam na stronę Personelu Plus: www.czasopisma.abc.com.pl/pplus
oraz do zapoznania się ze spisem treści!

Personel Plus można nabyć w salonach Empik, kioskach Ruchu oraz na stronie www.profinfo.pl/hr-kadry/wynagrodzenia/p,personel-plus-hrm-szkolenia-rekrutacja-prenumerata-2012,39349.html#40152321

Spis Treści:

Dział: Temat numeru

Zarządzanie wiekiem – nie ma się czego bać 
Inwestycja w świadome korzystanie z różnorodności wiekowej zwraca się w postaci sprawniej pracującego zespołu. Zwiększa się również jego elastyczność i umiejętność reagowania na czynniki zewnętrzne. Młodsi zapewnią szybką reakcję bez strachu przed konsekwencjami, starsi dadzą im doświadczenie i wiedzę wynikającą z przeżycia wielu podobnych sytuacji w przeszłości.

Doceniaj ludzi i ich wysiłek
O tym, dlaczego warto prowadzić międzypokoleniowy dialog i budować wzajemne zrozumienie między przedstawicielami różnych pokoleń w miejscu pracy oraz jak tego dokonać, rozmawiamy ze światowej sławy ekspertem w dziedzinie różnic pokoleniowych występujących w świecie pracy – dr. Chipem Espinozą.

Pracodawcy stoją przed pokoleniowym
wyzwaniem
Prognozy demograficzne nie pozostawiają złudzeń – z roku na rok coraz więcej osób będzie przechodzić na emeryturę, a jednocześnie coraz mniej będzie wkraczać na rynek pracy. Jak pogodzić powoli ustępujący, ale nadal potrzebny front dzisiejszych 50-latków z napierającym duchem młodego pokolenia?

Jak młodzi ludzie zmienią biznes? 
Truskawkowa młodzież – tak pokolenie Y nazywają Chińczycy – drodzy w utrzymaniu i bardzo wrażliwi, a jednak za 10 lat będą stanowić 80 proc. pracujących. Zdominują organizacje i przejmą stery. Jak na to przygotować kadrę menedżerską, a jak tzw. Millenialsów? Jakie organizacje powstaną, gdy młodzi dojdą do głosu?

Inwestycja w przyszłość
Każda firma dbająca o rozwój powinna posiadać elementarną wiedzę na temat profilu swoich pracowników, ich mocnych i słabych stron, ale również nie może zapominać o strukturze wiekowej przedsiębiorstwa czy różnorodności kulturowej. Sprawny specjalista ds. HR-u powinien realizować w firmie strategię zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o trendy demograficzne, specyfikę swojej branży i firmy oraz obecnie zatrudnionych pracowników. W taki kompleksowy sposób do obszaru HR-owego podchodzi ArcelorMittal Poland, największy producent stali w Polsce.

Czy można wyprzedzić
trendy demograficzne? 

O tym, jak radzić sobie ze zmianami demograficznymi oraz jakie wyzwania i korzyści przynoszą one organizacji, rozmawiamy z Jackiem Kowalskim, członkiem zarządu ds. zasobów ludzkich w Orange Polska.

Dział: Ludzie i Wydarzenia

HR o solidnych fundamentach
Jury było zgodne. W 2016 r. o wyborze Top HR Managera i Top Managera Kadr zdecydowały: pasja do ludzi, odpowiedzialność, rzetelność i wiedza oraz chęć aktywnego uczestnictwa w realizacji strategii biznesowych swoich organizacji.

Kto, jeśli nie ja? 
Kiedy jest się na właściwym miejscu, z pewnością łatwiej o sukces. Najpierw trzeba jednak ustalić swe cele, a później je realizować. I uwierzyć we własne siły. Tak można podsumować przepis na wygraną w konkursie Top HR Manager.

Nie odkładaj technologii HR na jutro! 
Czy HR może przetrwać bez nowoczesnych technologii? Jak zagwarantować rezultat w procesie e-learningowym? Czym charakteryzuje się kompletny system HR-owy?

Praca, w której trudno doświadczyć nudy
Kiedy człowiek wykonuje pracę z pasją, w dziedzinie, która go naprawdę interesuje, czerpiąc satysfakcję z tego, co robi, musi się to zakończyć sukcesem – w ten sposób podsumowuje swoją wygraną Top Manager Kadr – Anna Zając-Deryło.

Kandydaci na Top HR Managera coraz bardziej kompetentni
W 2013 r. razem z jury konkursu oraz grupą ekspertów zbudowaliśmy model kompetencyjny dla stanowiska menedżera HR. Efektem prac są cztery kompetencje: działania probiznesowe, inicjatywa, współpraca i komunikacja działań HR-owych.

353 lat doświadczeń zawodowych 
Jest 8 rano, znajdujemy się w Warszawie, w Zachęcie. Czekamy na uczestników trzeciego etapu 8. edycji konkursu Top HR Manager oraz pierwszej edycji konkursu Top Managera Kadr – na najlepszych menedżerów HR i kadr. My jesteśmy gotowi, a oni?

Mocna strona – atut czy zagrożenie? 
O tym, co jest kluczowe, aby czuć się spełnionym w pracy, rozmawiamy z Danem Harrisonem, doktorem psychologii zajmującym się psychologią organizacji.

Dział: Raport

Psyche w miejscu pracy
Ponad połowa Polaków bardzo często lub często odczuwa stres związany z pracą. Zgodnie z raportem „Okiem europejskich pracowników 2015/2016” ze stresem w pracy styka się aż 54 proc. badanych Polaków.

Dział: HRM

Energia – jak ją czerpać z odpoczynku w… pracy? 
Odpoczynek to niezbędny sposób na regenerację naszej energii do życia. Odpoczywać powinniśmy nie tylko w nocy, ale także w ciągu dnia. Jeśli chcemy efektywnie działać, mieć dobre samopoczucie i zachować siły do późnego wieczora, powinniśmy nauczyć się sztuki robienia regeneracyjnych przerw od pracy.

Dział: Edukacja i rozwój

Ciemna strona coachingu
– wyzwania dla organizacji 

Fenomen coachingu z jednej strony polega na jego nowatorskim podejściu, jest bowiem ukierunkowany na osiągnięcie konkretnego celu, który w biznesie przekłada się na pieniądz. Skuteczny coaching przynosi zysk lub ogranicza straty. Z drugiej strony coaching stanowi kontynuację długiej tradycji doskonalenia się w relacji jeden na jeden, która od starożytności jest uważana za najskuteczniejszą formę uczenia się.

Skrzynka pełna, a wybór nadal trudny… 
O narzędziach oceny pracowników powiedziano już wiele. Przypomnijmy jednak, po jakie metody z przysłowiowej skrzynki narzędzi HR-owca sięgać i kiedy warto je stosować.

Prawo

Kontrola PIP – czego pracodawca może się spodziewać? 
Od czego zależy zakres tematyczny kontroli inspektora pracy w organizacji? Czy kontrolę podejmuje się tylko na skutek skargi pracownika? Jaki jest cel przeprowadzanych kontroli i czego inspektor może wymagać od pracodawcy?

Umowa-zlecenie z emerytem/rencistą pracującym w innym zakładzie pracy 
Z początkiem 2016 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące oskładkowania umów-zleceń. Jakie zasady uległy zmianie? Komu przysługuje obowiązek naliczania ubezpieczeń emerytalnego i rentowych? Jak należy dokumentować osiąganie przychodu z innych tytułów?

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych - pytania i odpowiedzi

Kwartalnik “Rynek konferencji i szkoleń”

Starcie na starcie
Intermentoring – zamiana ról wpisana w proces. Przepis na międzypokoleniowe porozumienie?

Moda na coaching – wyzwania dla organizacji
Czy coaching ma szansę stać się stałym elementem programów rozwojowych organizacji jako metoda o trudnej do podważenia skuteczności, aczkolwiek niełatwa do wdrożenia?

Wyciszyć emocje i zrozumieć
Skąd się biorą konflikty we współczesnych organizacjach?
Jak dobrze pokierować różnorodnością, tak by przynosiła wartość zarówno dla kultury organizacyjnej, jak i wyniku finansowego firmy?