Z okazji Walentynek Institute of Leadership and Management przeprowadził badanie dotyczące postrzegania romansów oraz związków między współpracownikami. Ankieta została przeprowadzona na ponad 1 tys. pracowników i menedżerów, i udowodniła, że to co niegdyś uchodziło za temat tabu, stało się normą i nikogo już nie dziwi.

64% menedżerów twierdzi, że nie ma nic przeciwko takim relacjom, o ile nie mają one negatywnego wpływu na wykonywanie służbowych obowiązków. To dobry znak, gdyż aż 41% pracowników przyznaje się do nawiązania romantycznej relacji w miejscu pracy. 37% ankietowanych twierdzi, że ich związek rozpoczął się od flirtu z kolegą lub koleżanką z pracy. 27% związków, które rozpoczęły się w pracy, zakończyło się małżeństwem lub stałym partnerstwem.

Niestety związek w miejscu pracy jest dość stresujący dla samych zainteresowanych. 21% uważa, że koledzy z pracy nie poparliby takiej relacji. Prawie jedna trzecia badanych woli utrzymywać swoją relację w tajemnicy. Jedna na dziesięć osób twierdzi, że relacja z kolegą lub koleżanką z pracy miała negatywny wpływ na atmosferę w miejscu pracy. Warto zauważyć, że jedna trzecia romansów nawiązuje się podczas imprez integracyjnych, natomiast 36% ma swój początek w biurze.

Więcej: www.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2015/02/13/workplace-romance-is-rife-and-most-managers-don-t-mind.aspx

Źródło: People Management, stan z dnia 1 marca 2016 r.