To największa inwestycja drogowa sfinansowana przez samorząd wojewódzki i Unię Europejską.

Marcin Nowicki z zarządu dróg wojewódzkich w Łodzi zwrócił uwagę, że droga nr 708 stanowi ważną arterię komunikacyjną, ze względu na dojazd do autostrady A2 i A1. Przypomniał, że projekt "Rozbudowa drogi wojewódzkiej 708 na odcinku Ozorków – Warszyce – Stryków – Niesułków, wraz z budową obwodnicy miasta Stryków", realizowany był w latach 2010-2012. Inwestycja kosztowała 122,71 mln zł, z czego ponad 99 mln zł pochodziło z UE.

Jak poinformował Nowicki, to nie jedyna wojewódzka inwestycja drogowa realizowana w Łódzkiem. W tym roku zakończono już rozbudowę drogi 703 na odcinku Poddębice – węzeł Wartkowice. Modernizacja trasy kosztowała ponad 51 mln zł, z czego z UE pochodziły ponad 42 mln zł.
Zakończono też rozbudowę drogi 713 na odcinku Andrespol – Kurowice. Inwestycja warta była ponad 32 mln zł, a dofinansowanie z unijnych pieniędzy wyniosło ponad 26 mln zł.

Jeszcze w tym roku ma się skończyć, warta ponad 21 mln zł, modernizacja drogi 742 Przygłów – Łęczno.

Trwają natomiast prace na drodze 726 (Bukowiec Opoczyński – Dęborzeczka). Koszt przebudowy oszacowano na ponad 32 mln zł (dofinansowanie z UE - 27,41 mln zł). Prace mają się zakończyć w 2013 roku.

Trwa również - za ponad 13 mln zł - modernizacja ul. 1-go Maja w Sieradzu, stanowiąca część drogi wojewódzkiej nr 480. W Bełchatowie trwa rozbudowa ul. Pabianickiej, będącej fragmentem trasy 485. Koszt inwestycji, która ma się zakończyć w przyszłym roku, wynosi ponad 10 mln zł.

Ponad 15 mln zł kosztuje modernizacja drogi 492 na odcinku Ważne Młyny do granic województwa, a ponad 2 mln zł rozbudowa mostu w miejscowości Młogoszyn na trasie nr 702. Zakończenie obu tych inwestycji planowane jest w 2013 roku.

Z kolei do 2014 roku ma potrwać budowa mostu przez rzekę Wartę na drodze 481 w miejscowości Rychłocice. Koszt inwestycji to 20 mln zł.