Na Zachodzie ten sposób sprzedaży pokojów hotelowych działa już z sukcesem od kilkudziesięciu lat. Z tą jednak różnicą, że tam istnieje możliwość zarezerwowania pokoju nawet na 6 godzin. W Polsce minimalny czas rezerwacji wynosi 10 godzin.

– Zdecydowana większość naszych klientów, bo aż 75 proc., wykupuje właśnie tę ofertę. Tak więc, jak liczby wskazują, to, co większość hotelarzy negowała w naszym systemie, okazało się strzałem w dziesiątkę. Pobyty się sprawdzają i przede wszystkim sprzedają – mówi Wioletta Kastrau.

Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Średnia cena wynajmu pokoju na dobę w hotelu o standardzie ekonomicznym, a więc w takim, jaki proponuje ComfortExpress, kosztuje od 120 do 140 zł w mniejszym mieście i powyżej 150 zł w największych aglomeracjach. To w zasadzie niewiele więcej niż w sieci Comfort-Express, gdzie za 10 godzin pobytu trzeba zapłacić 99 zł. Każda następna godzina to dodatkowy koszt 14,99 zł. Cena za dobę to natomiast 169 zł. Wynika więc, że wprowadzenie nowej formy wynajmu pokojów to także nowy sposób na zarobienie pieniędzy. Bo jest to bardziej opłacalne dla sieci. Jak informuje zarząd sieci, jest to jednak cena wyjściowa dla tzw. klienta z ulicy. Dla stałych klientów jest ona niższa nawet o 20 proc. Jeszcze mniej zapłacą firmy, których pracownicy będą korzystać z noclegów w tej sieci.

Równolegle spółka ComfortExpress podpisała list intencyjny ze znanym wrocławskim deweloperem TEMAR, który specjalizuje się w wysokiej klasy apartamentowcach oraz kompleksach domków jednorodzinnych. Spółka TEMAR zaproponowała możliwość zbudowania hotelu na własnym  terenie. Na działce o powierzchni 4 ha stanąć miałby nowoczesny obiekt hotelowy o standardzie trzy-gwiazdkowym, działający w systemie ComfortExpress. Hotel miałby posiadać ok 400 pokoi dla gości, oraz sale konferencyjne mieszczące do 1200 os. Ponadto planowana jest rozbudowa obiektu o zaplecze zarówno sportowe jak i rekreacyjne. Wartość całego przedsięwzięcia szacowana jest na ok 100 mln. PLN Decyzja o przeprowadzeniu inwestycji jest uzależniona jedynie od uzyskania pomocy Urzędu Miasta i porozumienia się w sprawach organizacyjnych. Kluczowymi kwestiami pozostają: droga dojazdowa oraz doprowadzenia mediów.

ComfortExpress, ComfortRestaurant to marki, które działając w ramach umowy franczyzowej, tworzą jednolitą sieć obiektów noclegowych i gastronomicznych. ComfortExpress oferuje obiekty noclegowe i restauracje dla wszystkich - biznesu, rodziny, podróżujących, wypoczywających. Tanio, dobrze i niezawodnie. Oferta franczyzowa skierowana jest do inwestorów zainteresowanych posiadaniem własnego hotelu lub restauracji oraz do osób prowadzących działalność hotelarską i gastronomiczną, jak również właścicieli stacji benzynowych.