Zajezdnia tramwajowa „Annopol”, będzie pierwszą zajezdnią tramwajową zbudowaną w Warszawie od 1963 r., kiedy to otwarto zajezdnię „Żoliborz”. Zajezdnia o powierzchni ok. 11,76 ha dla 150 wieloczłonowych tramwajów będzie miejscem napraw oraz postoju. Będzie składała się z zespołu obiektów kubaturowych zaplecza technicznego, technologicznego i administracyjnego oraz stanowisk specjalistycznych pozwalających utrzymać tabor tramwajowy w stanie pełnej sprawności. W planowanej zajezdni będą wykorzystywane instalacje odnawialnych źródeł energii (OZE): gazowe absorpcyjne pompy ciepła powietrze-woda, sprężarkowe pompy ciepła powiązane z instalacją pionowego magazynu ciepła i chłodu, gruntowe wymienniki ciepła do wentylacji wspomagające działanie central wentylacyjnych oraz zoptymalizowana instalacja fotowoltaiczna. Dodatkowo przewidziano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zastosowanie smarownic i ekranów akustycznych ograniczy uciążliwości wynikające z ruchu tramwajów. W ramach nowej inwestycji powstanie 55 torów o łącznej długości 14,25 km oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy, który połączy teren zajezdni z istniejącą infrastrukturą.

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”, dla którego 30 grudnia 2016 r. spółka złożyła wniosek o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Źródło: www.um.warszawa.pl, stan z dnia 9 lutego 2017 r.

Serwis Budowlany
Artykuł pochodzi z programu Serwis Budowlany
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami