Pytanie
Firma (PKPiR) prowadząca sprzedaż detaliczną artykułów przemysłowych przyjęła w grudniu 2009 r. reklamacje klientów i przekazała wadliwe towary swoim dostawcom. W remanencie końcowym towary te nie zostały wykazane. Dostawcy rozpatrzyli reklamacje w styczniu 2010 r. -klienci otrzymali zwrot gotówki. Dostawcy sporządzili korekty do faktur zakupu za 2009 r., pomniejszając je o zareklamowane towary. Część faktur korygujących została wystawiona z datą grudniową a część z datą ze stycznia 2010.
Czy przychód ze sprzedaży należy pomniejszyć w momencie wypłaty gotówki klientowi detalicznemu, czy należy korygować sprzedaż miesiąca w którym nastąpiła sprzedaż czy też w momencie przyjęcia towaru do reklamacji?
Czy należy pomniejszyć wartość zakupionych towarów handlowych ze wszystkich korekt w grudniu 2009 r.?
Czy też podzielić korekty na grudzień 2009 r. i styczeń 2010 r. tak jak wystawili je nasi dostawcy?