Podpisana w zachodniopomorskim urzędzie wojewódzkim umowa w tej sprawie mówi o dofinansowaniu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko przebudowy torowisk tramwajowych o długości blisko 13 kilometrów.
"Pod koniec grudnia podpisywaliśmy tutaj umowę na nowe trasy tramwajowe i pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin" - powiedział chwilę przed podpisaniem umowy wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik. "Razem z dzisiejszą umową to w sumie około 1,5 mld zł dla Szczecina i województwa. Będziemy dalej inwestować w rozwój regionu i odbudowywać jego gospodarczą rolę" - dodał Słowik.
Jednym z planowanych przedsięwzięć jest przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia i pl. Rodła do Ronda Giedroycia. W ramach tego etapu zmodernizowane będzie także torowisko w ciągu ul. Kołłątaja i ul. Asnyka do pętli Niebuszewo, a także od pl. Żołnierza Polskiego przez pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki, ul. Piłsudskiego do pl. Rodła. Realizacja tej części modernizacji planowana jest od 2019 r. do 2021 r.
Kolejnym etapem jest także przebudowa torowiska na al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z jej rozbudową. Inwestycje zaplanowano na 2020 i 2021 r. W 2020 r. ma rozpocząć się i zakończyć z kolei przebudowa torowiska w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego.
Zmodernizowane zostaną także tory wraz z siecią tramwajową na trasie "trójki" i "szóstki" od ul. Podwale, przez ul. Kolumba po pętlę na Pomorzanach oraz w ciągu ulicy Nowej wraz ze skrzyżowaniem pod wiaduktem kolejowym. Przebudowane będą także torowiska i sieć przy ul. Wyszyńskiego.
Koszt całej inwestycji to ponad 334 mln zł brutto, a wysokość unijnego dofinansowania to prawie 174 mln zł. (PAP)