Jak poinformowała rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Rarus, remont mostu jest konieczny przede wszystkim ze względu na duże natężenie ruchu i wiek obiektu. Wykonawcą remontu jest firma Skanska, która już weszła na plac budowy.

W środę wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu dla I etapu robót remontowych. „Zamknięta została połowa mostu. Wprowadzono ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Na obiekcie i dojazdach ustawiono betonowe i stalowe bariery ochronne, ograniczono także prędkość do 30 km/h, a w rejonie zwężeń na samym obiekcie do 10km/h” - powiedziała.

Rzeczniczka zaznaczyła, że prace będą prowadzone bez wyłączania ruchu. „Co oznacza, że najpierw zamknięta dla ruchu i remontowana będzie jedna połowa obiektu, a ruch będzie odbywał się drugą połową. Po zakończeniu prac na pierwszej połowie nastąpi zmiana i ruch pojazdów zostanie puszczony na wyremontowaną już część obiektu, a prace rozpoczną się na jego drugiej połowie” - dodała.

W pierwszym etapie wyremontowane zostaną podpory oraz dźwigary mostu. Przeprowadzone będą powierzchniowe naprawy płyty pomostu, wymieniona zostanie izolacja przeciwwilgociowa, odwodnienie oraz konserwacja łożysk. Wymienione zostanie też wyposażenie obiektu i płyty przejściowe. Zmieniona też będzie nawierzchnia. Wszystkie prace potrwają do września 2017r.

Droga krajowa nr 28 przebiega przez województwa małopolskie i podkarpackie. Prowadzi do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. Nazywana jest trasą karpacką. (PAP)