Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień - Rabka Zdrój rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na odcinki S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój i dk 47 Rabka Zdrój – Chabówka została podpisana 31 marca 2016 r. z włoską firmą Salini, która na realizację odcinka ma 22 miesiące od daty zawarcia umowy. W takim samym czasie ma powstać odcinek Lubień – Naprawa.

Umowa z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa podpisana została 29 czerwca 2016 r. W okres budowy dla tych dwóch odcinków nie są wliczone okresy zimowe. W przypadku odcinka tunelowego Naprawa – Skomielna Biała okresy zimowe są wliczane do czasu realizacji inwestycji. Na ten fragment trasy umowa została podpisana także 29 czerwca 2016 r, a firma Astaldi z Rzymu ma go wykonać w ciągu 54 miesięcy od daty podpisania umowy. Koszt budowy to ponad 2,1 mld zł.

Na tym odcinku oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, wybudowanych zostanie 38 obiektów inżynierskich. Powstaną także m.in. dwa miejsca obsługi podróżnych: „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich.

Planowany termin zakończenia kontraktu i oddanie drogi do użytkowania to grudzień 2018 r. Budowa drogi ekspresowej S7 pozwoli na usprawnienie ruchu z kierunku północnego na południe Polski. Przyczyni się do skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu na istniejącej drodze, poprawy warunków życia mieszkańców w miejscowościach zlokalizowanych w sąsiedztwie istniejącej drogi krajowej, aktywizacji gospodarczej terenów położonych w otoczeniu inwestycji i uporządkowania układu komunikacyjnego.

Źródło: www.mib.gov.pl, stan z 7.06.2017 r.

Serwis Budowlany
Artykuł pochodzi z programu Serwis Budowlany
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami