Węzeł Pieczewo stanowi powiązanie drogi krajowej nr 53 oraz południowo-wschodniej części Olsztyna z S51 i dk16. Jego realizacja nie została pierwotnie ujęta w procedurze wyboru wykonawcy obwodnicy Olsztyna, ponieważ nieznany był termin realizacji powiązań komunikacyjnych miasta z węzłem. Istniało realne zagrożenie, że do czasu zakończenia budowy nie będzie w tym miejscu połączenia obwodnicy z układem dróg w mieście, co wpłynie na niepełne wykorzystanie węzła.

Zamówienie uzupełniające obejmuje wybudowanie elementów węzła Pieczewo w układzie tzw. pełnej koniczyny oraz jego połączenie z istniejącą drogą krajową nr 53.

W ramach zamówienia wykonawca dokona też niezbędnych zmian w projekcie, wynikających z konieczności powiązania obwodnicy z realizowaną przez miasto budową nowego przebiegu ulicy Pstrowskiego, jak też z potrzeby dostosowania węzła do parametrów drogi ekspresowej.

Zadanie obejmuje budowę ośmiu łącznic węzła o łącznej długości 2,5 km oraz odcinka drogi krajowej nr 53 o długości ok. 2,3 km. Powstaną też dwa obiekty mostowe, rondo turbinowe na połączeniu obecnego i nowego przebiegu dk 53 oraz drogi zapewniające połączenie z drogami lokalnymi. Zgodnie z aneksem, węzeł ma powstać do 15 czerwca 2019 r., jego koszt to 97,2 mln zł. Umowę podpisano z dotychczasowym wykonawcą, firmą BUDIMEX SA.

Źródło: www.mib.gov.pl, stan z 6.03.2017 r.

Serwis Budowlany
Artykuł pochodzi z programu Serwis Budowlany
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami