W piątek w podkarpackim urzędzie marszałkowskim odbyła się konferencja „Rozwój transportu kolejowego w woj. podkarpackim”.
Żmuda na konferencji prasowej zaznaczył, że w l.2007-2015 PKP PLK wydały na poprawę infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu ponad 2,4 mld zł.
„W kolejnej perspektywie unijnej chcemy zrealizować projekty za ponad 1 mld zł. Za te pieniądze dokończona zostanie m.in. modernizacja linii z Rzeszowa do Krakowa. Ma to nastąpić do końca 2017 r., wówczas pociągi będą jeździć z prędkością 160 km/h” - dodał.
Zakończyć ma się również modernizacja linii kolejowej od Rzeszowa do Przemyśla, po jej zakończeniu pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/h. Zelektryfikowana ma zostać również linia do Ocic oraz do Jasła.
Żmuda zapowiedział, że bezpośrednie połączenie kolejowe stolicy Podkarpacia z Warszawą nastąpi dopiero po roku 2020. Wcześniej zrealizowane muszą zostać trzy projekty m.in. elektryfikacja linii do Ocic oraz remont linii między Radomiem i Warszawą.
Obecny na konferencji wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma powiedział, że rząd będzie wspierał rozwój infrastruktury kolejowej w tych województwa, które w poprzednich latach „nie były dostrzegane z Warszawy”. „Podkarpacie jest jednym z takich województw” - dodał. (PAP)