Modernizacja mostu to działanie na rzecz tworzenia dłuższych sprawnych tras kolejowych. Prace uzupełnią przeprowadzone rewitalizacje linii na odcinkach: Kalety - Kluczbork i Kluczbork – Ostrzeszów. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na ten cel już prawie 600 mln zł. 

PLK wskazują, że most nad rzeką Stobrawą zapewnia przejazd ponad 80 pociągów na dobę. Ponadto most jest bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania stacji Kluczbork, na której koncentruje się duży ruch towarowy z Górnego Śląska w kierunku Poznania, portów morskich oraz Wrocławia.

Wyeksploatowane konstrukcje przęseł mostowych zostaną zastąpione jednolitymi żelbetowymi przęsłami. Położone zostaną nowe tory oraz wymienione rozjazdy. Na przeprawie, oprócz robót dotyczących samej konstrukcji i torów, zostaną przeprowadzone również prace związane z urządzeniami elektroenergetycznymi oraz sterowania ruchem kolejowym.

PKP PLK informują, że prace rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu a zakończenie zaplanowano w październiku 2017 r. Koszt modernizacji sięgnie 8,6 mln zł brutto.

(PKP PLK S.A./DL)