Jak powiedział w czwartek rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, modernizacja miała się zakończyć w połowie tego roku, a wykonano ok. 30 proc. prac. Chcemy jak najszybciej ogłosić przetargi, tak aby maksymalny zakres prac wykonać jeszcze w 2015 roku; dodał.

 

Przygotowany przez PKP PLK plan naprawczy zakłada podział modernizowanego odcinka na trzy zadania dla każdego z nich ogłoszone zostanie osobne zamówienie.

 

Koszt modernizacji linii kolejowej wynosi przeszło 940 mln zł, z czego ponad 667 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Na 32 km odcinku budowane są nowe tory, sieć trakcyjna, mosty i wiadukty. Przebudowane zostaną cztery stacje kolejowe oraz cztery przystanki osobowe.

 

Po zakończeniu inwestycji pociągi na tym odcinku będą mogły kursować z prędkością do 160 km/h, a podróż pociągiem regionalnym z Czempina do Poznania potrwa około 26 min.

 

PKP PLK podkreśliły, że pomimo wielu wezwań do podjęcia działań naprawczych i wsparcia udzielanego przez zamawiającego, firma nie realizowała kontraktu zgodnie z harmonogramem. Umowa, zawarta w styczniu 2013 r., zakładała zakończenie prac w czerwcu 2015 r. przekazał rzecznik.

 

W ramach monitorowania postępu prac, PKP PLK zgodnie z tzw. regulacjami FIDIC, wysłała do wykonawcy kilkadziesiąt wezwań do przygotowania i wdrożenia programu naprawy. PKP PLK informuje, że we wrześniu 2014 r. powołano wspólny zespół, który ustalił sposób i harmonogram prowadzenia niezbędnych działań. Mimo złożonych deklaracji, wykonawca nie realizował jednak planów; czytamy w komunikacie. (PAP)