Według raportu Retail Research Forum, przygotowywanego pod egidą Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), największe nasycenie powierzchnią handlową jest przede wszystkim w ośmiu największych miastach w Polsce, gdzie na koniec 2014 roku wynosiło około 600 m2 na 1000 mieszkańców. Rada rozpoczęła w ubiegłym roku współpracę z ośmioma największymi miastami, aby handel i usługi wróciły na ulice centrów miast. Zainteresowanie PRCH ulicami handlowymi i wysokie nasycenie powierzchnią handlową w największych aglomeracjach nie oznaczają, że w Polsce nie będą powstawać kolejne galerie, bowiem deweloperzy coraz częściej stawiają na mniejsze miasta, takie od 100 do 200 tys. mieszkańców. Kolejnym obserwowanym trendem będzie modernizacja już istniejących obiektów, ponieważ wiele spośród galerii wymaga przebudowy lub rozbudowy, w szczególności w zakresie rozwoju stref gastronomicznych i rozrywkowych, które cieszą się stale rosnącą popularnością wśród odwiedzających. Polska została sklasyfikowana na trzecim miejscu w Europie Środkowo-Wschodniej oraz piątym w Europie pod względem planowanej powierzchni handlowej do końca 2015 r.

(www.newseria.pl)