Minister infrastruktury przeszedł gotową nitką mostu, której betonowanie w środkowej części zakończyło się w czwartek. Za miesiąc ma być gotowa druga nitka przeprawy przez rzekę. Prowadzone będą jeszcze prace przy jednym przyczółku, a także roboty wykończeniowe na moście, w tym m.in. wykonanie odwodnienia, oświetlenia, nawierzchni i balustrad.

Przeprawa składa się z trzech części: dwóch estakad dojazdowych po obu stronach rzeki i mostu głównego o długości 400 metrów, złożonego z dwóch skrajnych przęseł o długości 110 m i przęsła środkowego o długości 180 m. Płyta nośna mostu opiera się na dwóch podporach w korycie rzeki, a także na dwóch podporach na obszarze zalewowym.

Estakady wykonano tzw. metodą nasuwową, tzn. betonowe segmenty przęseł o długości 24 metrów nasuwano z obu stron rzeki ku środkowi przy użyciu siłowników hydraulicznych. Środkową część mostu wykonano tzw. metodą nawisową, polegającą na betonowaniu na miejscu z użyciem rusztowań.

Autostrada A1 z Gdańska do Torunia o długości 152 kilometrów powstaje w systemie koncesyjnym. Od jesieni 2008 r. eksploatowany jest już 90-kilometrowy odcinek autostrady z Rusocina k. Gdańska do Nowych Marz k. Grudziądza. Do końca 2011 r. do ruchu zostanie oddany odcinek Grudziądz - Toruń.