Jak podał rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA Karol Głębocki, najkorzystniejszą ofertę z ceną 311,7 mln zł złożyło konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Chętnych do budowy odcinka Pieńki – Płońsk było 11 firm i konsorcjów.

Głębocki wyjaśnił, że zamawiający przyjął w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, jednym z kryteriów był termin wykonania. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie w krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.

Odcinek Pieńki - Płońsk to ostatni z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 w woj. mazowieckim przygotowanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA.

Wcześniej rozstrzygnięto przetargi na budowę trzech odcinków S7 - Napierki – Mława, Mława – Strzegowo i Strzegowo - Pieńki.

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km), Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).

Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania.

Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. (PAP)

autor: Agnieszka Libudzka