Pytanie
{"dataValues":[1105,723,176,148,66,4],"dataValuesNormalized":[10,7,2,2,1,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Akty prawne","Komentarze i publikacje","Wzory i narz\u0119dzia","Procedury"],"colors":["#940C72","#EA8F00","#85BC20","#007AC3","#232323","#E5202E"],"maxValue":2222,"maxValueNormalized":20}
Podatnik otrzymał, z biura pracy, środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej. W umowie jest napisane, że jest to projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest również zapis, że środki przyznano na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. W ramach uzyskanej pomocy de minimis (również i taki zapis jest w umowie), podatnik zakupił wyposażenie sklepu spożywczego, środki trwałe oraz towar. Część rzeczy (głównie wyposażenie) zakupił przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej. Pozostałe rzeczy, szczególnie towar handlowy, zakupił prowadząc już własną firmę.
W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:
Rynek pracy i służby zatrudnienia
Najczęściej czytane w temacie:
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
To zagadnienie zawiera:
Najczęściej czytane w temacie:
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
Czy ww. wydatki stanowią koszt uzyskania przychodów (poza amortyzacją środków trwałych), a jeżeli tak to czy towar może być ujęty bezpośrednio w kosztach (kol. 10 PKPiR) w związku z faktem, że został zakupiony już po rozpoczęciu wykonywania działalności gospodarczej?
Czy należy w jakikolwiek sposób rozliczać podatek VAT (dla celów podatku dochodowego) od dokonanych zakupów, który podatnik musi zwrócić do biura pracy, w związku z zarejestrowaniem się jako podatnik VAT czynny?
Polecamy książki z prawa w biznesie do artykułów









