Pytanie

Jesteśmy zespołem szkół liceum i gimnazjum państwowym. Mieliśmy obowiązek wprowadzenia kontroli zarządczej w naszej szkole. Wprowadziliśmy zarządzeniem dyrektora procedury kontroli zarządczej i załączniki. Proszę o informację na czym polega rejestr ryzyka dla wyznaczonych celów/zadań i czy sporządzamy je na każdy rok szkolny? Kiedy go sporządzamy czy np. do 15 marca i ujmujemy w nim cel/zadania; termin realizacji i obszar wystąpienia ryzyka; zagrożenie ryzykiem; prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka; skutek wystąpienia ryzyka; istotność ryzyka; akceptowy poziom istotności ryzyka; mechanizmy ograniczające ryzyko (czynności mające zapobiegać negatywnym zdarzeniom); osoby odpowiedzialne; decyzja i podpis osoby kierującej komórką organizacyjną? Taką tabelę mamy pod nazwą rejestr ryzyka dla wyznaczonych celów/zadań w zespole szkół nr .. rok 2011. Proszę o odpowiedź na przykładach i proste wyjaśnienie jak taką tabelę wypełnić i czy trzeba corocznie uzupełniać rejest ryzyka dla wyznaczonych celów/zadań w zespole szkół.

 

Jak dalej powinna przebiegać w szkole kontrola zarządcza?

Proszę o podanie wzorów i przykładu co powinniśmy robić i jak przeprowadzać w szkole kontrolę zarządczą?

Czy przyjmować co roku kryteria, które służą do analizy zidentyfikowanych ryzyk w obszarach: zespół szkół nr ..: opis prawdopodobieństwa ryzyka, punktacja, wpływ/oddziaływanie na realizacje zadań jednostki; punktacja?