Ogłoszenie o naborze nr PE/203/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Posiedzeń Plenarnych.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/203/S
DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
DYREKCJA GENERALNA DS. URZĘDU PRZEWODNICZĄCEGO - DYREKCJA DS. POSIEDZEŃ PLENARNYCH

(2018/C 090 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 marca 2018 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcji ds. Posiedzeń Plenarnych, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 303,51 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (definiowanie celów i strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości),
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie;
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej;
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zagadnieniach związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
gruntowna wiedza ogólna z zakresu administracji (aspekty zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspekty prawne itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

23 marca 2018 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 203/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/203/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 45/2001 z dnia 18 grudnia 2000 r. 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. URZĘDU PRZEWODNICZĄCEGO - DYREKCJA DS. POSIEDZEŃ PLENARNYCH

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 122 pracowników: 95 urzędników, 4 pracowników zatrudnionych na czas określony i 23 pracowników kontraktowych)

-
Kierowanie pracą działów Dyrekcji A w Dyrekcji Generalnej ds. Urzędu Przewodniczącego oraz koordynacja i organizacja pracy tych działów
-
Wykonywanie uprawnień organu powołującego
-
Zarządzanie projektami
-
Reprezentowanie instytucji w różnych komitetach wewnętrznych i grupach międzyinstytucjonalnych
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
-
Nadzorowanie przygotowywania, przebiegu i obsługi posiedzeń plenarnych oraz zarządzanie przygotowaniem, przebiegiem i obsługą takich posiedzeń
-
Nadzorowanie przyjmowania i odsyłania dokumentów urzędowych oraz zarządzanie przyjmowaniem i odsyłaniem takich dokumentów
-
Odbiór i dystrybucja korespondencji urzędowej Parlamentu Europejskiego
-
Zarządzanie pytaniami wymagającymi odpowiedzi na piśmie, pytaniami wymagającymi odpowiedzi ustnej, interpelacjami i aktami Unii oraz nadzór nad tymi pytaniami, interpelacjami i aktami
-
Wparcie dla posłów w sprawach administracyjnych

DZIAŁ DOKUMENTACJI POSIEDZEŃ PLENARNYCH

-
Przygotowywanie, obsługa i rewizja pełnych sprawozdań z debat plenarnych (CRE), które następnego dnia, po korekcie językowej, są publikowane w wersji wielojęzycznej ("Arc-en-ciel"); kontrola i dodawanie wyjaśnień dotyczących głosowania i oświadczeń pisemnych; publikacja CRE w wersji papierowej i elektronicznej (Epades, Europarl, Rejestr dokumentów)
-
Przygotowywanie protokołów posiedzeń (PV) w oryginalnej wersji językowej - wersja tymczasowa protokołów jest dostępna następnego dnia rano po przetłumaczeniu na wszystkie języki urzędowe w wersji papierowej i w formacie elektronicznym (Epades, Europarl, Rejestr dokumentów); kolacjonowanie protokołów i przygotowywanie wersji ostatecznej publikowanej w formacie elektronicznym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
-
Czuwanie nad spójnością i komplementarnością PV, CRE i VOD ("Video on demand") w ramach kolacjonowania, rewizji i weryfikacji Udział w utrzymywaniu (gwarantującym wprowadzanie zmian) oraz w wymianie aplikacji
-
Koordynacja prac nad tłumaczeniem PV oraz transkrypcją i rewizją CRE ze służbami DG TRAD; zarządzanie tymi pracami
-
Uzupełnianie i weryfikacja indeksu PV-CRE podczas posiedzeń plenarnych; kontrola i postedycja VOD po zakończeniu sesji
-
Udzielanie odpowiedzi na pytania posłów, asystentów parlamentarnych, urzędników i obywateli dotyczące PV, CRE i VOD; organizowanie szkoleń z aplikacji PV i CRE dla pracowników DG TRAD; udział w seminariach i szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych
-
Przygotowywanie, obsługa i rewizja CRE z debat i innych posiedzeń (posiedzeń Konferencji Przewodniczących otwartych dla posłów, oświadczeń Europejskiego Banku Centralnego składanych przed Komisją Gospodarczą i Monetarną (ECON), wysłuchań kandydatów na komisarzy, komisji śledczych); przygotowywanie (wersja FR, EN i DE) protokołów posiedzeń Konferencji Przewodniczących otwartych dla posłów
-
Nadzorowanie i kontrolowanie przekazywania tekstów przyjętych ich adresatom

DZIAŁ DS. DZIAŁALNOŚCI POSELSKIEJ

Pytania wymagające odpowiedzi na piśmie:
-
Obsługa pytań wymagających odpowiedzi na piśmie (priorytetowych i niepriorytetowych) kierowanych do Komisji, do Rady, do przewodniczącego Rady Europejskiej i wiceprzewodniczącej / wysokiej przedstawiciel, w tym odpowiedzi na nie, oraz uzupełnianie bazy danych pytań poselskich (QP)
-
Sprawdzanie dopuszczalności pytań poselskich, doradzanie autorom i monitorowanie procesu decyzyjnego dotyczącego tych pytań
-
Sprawdzanie poprzednich pytań poselskich, pytań, na które odpowiedzi są już dostępne w Biurze Analiz Parlamentu Europejskiego, oraz monitorowanie procesu decyzyjnego dotyczącego tych pytań

Interpelacje dotyczące kwestii pierwszorzędnych:

-
Zarządzanie tekstami, sprawdzanie dopuszczalności, doradzanie autorom i monitorowanie procesu decyzyjnego dotyczącego tych interpelacji, uzupełnianie bazy danych QP, obsługa i monitorowanie odpowiedzi oraz umieszczania interpelacji w porządku dziennym

Pytania wymagające odpowiedzi ustnej:

-
Zarządzanie pytaniami wymagającymi odpowiedzi ustnej i debaty kierowanymi do Rady, do Komisji i do wiceprzewodniczącej / wysokiej przedstawiciel, uzupełnianie bazy danych QP

Projekty aktów Unii:

-
Zarządzanie tekstami, sprawdzanie dopuszczalności, doradzanie autorom, monitorowanie procesu decyzyjnego dotyczącego tych projektów

Interpelacje dotyczące kwestii drugorzędnych:

-
Zarządzanie tekstami, sprawdzanie dopuszczalności, doradzanie autorom, monitorowanie procesu decyzyjnego dotyczącego tych interpelacji oraz obsługa i monitorowanie odpowiedzi

Inne zadania:

-
Śledzenie rozwoju aplikacji informatycznych przeznaczonych do obsługi pytań wymagających odpowiedzi na piśmie i pytań wymagających odpowiedzi ustnej, interpelacji dotyczących kwestii pierwszorzędnych i interpelacji dotyczących kwestii drugorzędnych; przedstawianie propozycji usprawnienia procedur, w tym regulacyjnych; udział w różnych grupach roboczych

DZIAŁ PRZEBIEGU I OBSŁUGI POSIEDZEŃ PLENARNYCH

Planowanie i porządki dzienne posiedzeń plenarnych:
-
Zapewnianie kontaktów z grupami politycznymi, posłami, innymi służbami Sekretariatu, innymi instytucjami i organami europejskimi; przygotowywanie planu sali posiedzeń plenarnych; przygotowywanie kalendarza posiedzeń plenarnych; przygotowywanie i aktualizowanie instrukcji dotyczących wymowy imion i nazwisk; przygotowywanie listy rotacyjnej przewodniczących prowadzących obrady oraz listy ich asystentów; odpowiadanie na pytania dotyczące przebiegu sesji plenarnej

Obsługa sesji plenarnej:

-
Przygotowywanie czasu wystąpień, list mówców, wystąpień jednominutowych, wyjaśnień dotyczących głosowania, oświadczeń Przewodniczącego we współpracy z innymi służbami; asystowanie przewodniczącym prowadzącym obrady
-
Przygotowywanie dokumentów na posiedzenie, zarządzanie przepustkami umożliwiającymi wstęp na salę posiedzeń plenarnych
-
Organizowanie wyborów przewodniczącego, wiceprzewodniczących, kwestorów i rzecznika; organizowanie ceremonii wręczania nagród na sesji plenarnej i uroczystych posiedzeń

Obsługa sesji miesięcznych:

-
Odpowiadanie na pytania dotyczące przebiegu posiedzeń, analiza problemów, decydowanie o działaniach w następstwie wystąpień we współpracy z Gabinetem Przewodniczącego; analiza precedensów
-
Przygotowywanie i realizacja statystyk dotyczących sesji (sprawozdania, poprawki, rezolucje, oświadczenia Rady i Komisji, inne wystąpienia)
-
Powiadamianie o tekstach niebudżetowych przyjętych przez Parlament
-
Odbiór, przetwarzanie i obieg dokumentów w następstwie tekstów przyjętych na posiedzeniu plenarnym

Polityka informacyjna dotycząca sesji plenarnej:

-
Uzupełnianie i monitorowanie strony internetowej poświęconej posiedzeniom plenarnym - zarządzanie we współpracy z DG ITEC; koordynowanie jej z różnymi serwisami informacyjnymi; odpowiadanie na wszelkie wewnętrzne i zewnętrzne prośby o informacje i porady
-
Informowanie o organizacji sesji plenarnej i o pracach podczas sesji plenarnej, w szczególności w ramach szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych

Zarządzanie wewnętrzne:

-
Organizowanie szkoleń w odpowiedzi na szczególne potrzeby działu, spotkań wewnętrznych, aktualizowanie baz danych; opieka nad stażystami

Inne zadania:

-
Przygotowywanie i organizowanie posiedzeń Konferencji Przewodniczących otwartych dla wszystkich posłów
-
Udział w różnych grupach roboczych (wzory dokumentów, zarządzanie dokumentami, wdrażanie nowego Regulaminu, aplikacje informatyczne itp.) oraz rozwijanie aplikacji informatycznych (lista mówców, działania w następstwie aktów, ELVIIS, PPMS - zarządzanie precedensami związanymi z sesją plenarną, zarządzanie wyjaśnieniami dotyczącymi głosowania itp.)

DZIAŁ SKŁADANIA DOKUMENTÓW

-
Przygotowywanie list do głosowania, przyjmowanie wniosków o głosowanie odrębne, podzielone lub imienne, informowanie przewodniczących prowadzących obrady i asystowanie im (głosowanie na posiedzeniu plenarnym)
-
Weryfikacja, rejestracja i wysyłanie do tłumaczenia poprawek i projektów rezolucji (oficjalne złożenie) oraz działania następcze
-
Zapewnianie zgodności z wzorami parlamentarnymi: doradztwo i weryfikacja
-
Zapewnianie wsparcia i doradztwa posłom, komisjom, grupom politycznym i pracownikom Parlamentu w odniesieniu do wszelkich kwestii proceduralnych
-
Doradzanie sekretariatom komisji parlamentarnych oraz Przewodniczącemu Parlamentu w kwestii dopuszczalności
-
Weryfikacja, rejestrowanie, wysyłanie do tłumaczenia sprawozdań przyjętych przez komisje parlamentarne (oficjalne złożenie) oraz działania następcze
-
Sporządzanie statystyk dotyczących niektórych z wyżej wymienionych kwestii
-
Udział w międzydziałowych grupach roboczych (projekty informatyczne, regulamin, "Parliamentary Project Portfolio") oraz w szkoleniach przeznaczonych do posłów i ich asystentów, grup politycznych i zainteresowanych pracowników Sekretariatu Generalnego

DZIAŁ KORESPONDENCJI URZĘDOWEJ

-
Obsługa korespondencji urzędowej Parlamentu i korespondencji Przewodniczącego (rejestracja, synteza i rozdział, wsparcie dla użytkowników GEDA w zakresie rejestracji korespondencji)
-
Odbiór i przekazywanie korespondencji skierowanej do instytucji (weryfikacja, sortowanie, rejestracja paczek i przesyłek poleconych, obsługa klienta)
-
Obsługa korespondencji wychodzącej (rejestrowanie i opłaty pocztowe)
-
Zarządzanie budżetem przyznanym na korespondencję

DZIAŁ PRZYJMOWANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW OFICJALNYCH

Przekazywanie:
-
Analiza proceduralna i analiza merytoryczna, powiadamianie, rozdział administracyjny i informatyczny oficjalnych dokumentów między komisje parlamentarne; przekazywanie ogłoszeń, które mają zostać zawarte w protokołach posiedzeń i tworzenie procedur; konsultacja z innymi instytucjami, organami i agencjami UE

Petycje:

-
Przyjmowanie, analiza kryteriów regulacyjnych i treści, rejestracja petycji przekazanych Parlamentowi przez obywateli lub osoby zamieszkałe na terytorium Unii; kontakty i relacje z sekretariatem Komisji Petycji, przygotowywanie listy petycji potencjalnie niezgodnych z postanowieniami art. 227 TFUE; zarządzanie przekazywaniem petycji właściwym organom z list 1, 3 i 4; publikacja w protokole posiedzenia plenarnego petycji wpisanych do rejestru ogólnego

Kancelaria:

-
Przyjmowanie, kontrola zgodności, dopuszczanie, rejestracja i udostępnianie oficjalnych dokumentów przekazywanych przez posłów, inne instytucje, organy i agencje UE oraz pochodzących z parlamentów narodowych; formalne ogłaszanie procedur (protokół) i dokumentów (strona Europarl)

Procedura komitetowa:

-
Przyjmowanie, kontrola zgodności i dopuszczanie, przekazywanie właściwym komisjom parlamentarnym środków wykonawczych dotyczących prawa do informacji, uprawnień kontrolnych, procedur regulacyjnych połączonych z kontrolą, a także aktów delegowanych i dokumentów dotyczących spotkań ekspertów krajowych i misji "FVO"; informowanie o ogłoszeniach, które należy umieścić w protokołach posiedzeń; utrzymywanie relacji w ramach "sieci ekspertów komisji parlamentarnych ds. aktów delegowanych i wykonawczych"

Inne zadania:

-
Uzupełnianie, monitorowanie i utrzymanie Obserwatorium Legislacyjnego (OEIL); udział w zarządzaniu finansowym OEIL; utrzymywanie kontaktów z wykonawcami zewnętrznymi
-
Udział w różnych grupach roboczych oraz w rozwoju aplikacji informatycznych (OEIL, ITER, EPgreffe, petitport, petitgreffe)

DZIAŁ DO SPRAW ADMINISTRACYJNYCH POSŁÓW

-
Monitorowanie procedur związanych z rozpoczęciem i wygaśnięciem mandatu posłów do PE i obserwatorów (przygotowywanie protokołu zrzeczenia się mandatu i przekazywanie go Komisji Prawnej (JURI), przygotowywanie ogłoszenia na posiedzenie, informowanie służb, utrzymywanie kontaktów z właściwymi organami krajowymi, przygotowywanie dokumentacji służącej weryfikacji mandatów poselskich)
-
Pełnienie funkcji sekretariatu komitetu doradczego ds. postępowania posłów (organizowanie posiedzeń, przygotowywanie dokumentów na posiedzenia, podejmowanie działań w następstwie decyzji przyjętych przez komitet)
-
Przyjmowanie i rejestracja wniosków o uchylenie lub skorzystanie z immunitetu poselskiego (informowanie zainteresowanego posła, przygotowywanie ogłoszenia na posiedzenie, przekazywanie dokumentów komisji JURI)
-
Zarządzanie składem komisji i delegacji parlamentarnych i zarządzanie rejestrem intergrup
-
Zarządzanie rejestrem oświadczeń majątkowych posłów oraz rejestrem darowizn i zaproszeń na wydarzenia organizowane przez strony trzecie
-
Zarządzanie danymi osobowymi posłów (rejestracja w bazie danych posłów do PE wszelkich zmian w dossier osobowym posłów, w tym członkostwa w organach parlamentarnych lub w grupach politycznych, zmian adresu itp.) oraz zarządzanie życiorysami posłów do PE
-
Wydawanie przepustek i zaświadczeń, udzielanie wsparcia posłom zwracającym się do organów administracji belgijskiej o specjalny dowód tożsamości (CIS)
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, irlandzki, chorwacki, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2018.90A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/203/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Posiedzeń Plenarnych.
Data aktu: 09/03/2018
Data ogłoszenia: 09/03/2018