Z dniem 7 listopada 2015 r. weszła w życie ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. poz. 1685). Celem nowelizacji jest uwzględnienie w katalogu źródeł dochodów własnych gminy, określonym w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 513, ze zm.), opłaty reklamowej (dotyczącej umieszczanych tablic lub urządzeń reklamowych).

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Dz.U. poz. 774), która weszła w życie z dniem 11 września 2015 r., umożliwiła radzie gminy wprowadzenie opłaty reklamowej od umieszczanych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych. Ustawa ta, określana jako "ustawa krajobrazowa", nie określiła jednak czyim dochodem są wpływy z opłaty reklamowej. Wejście w życie omawianej nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, która wprost wskazuje, że wpływy z opłaty reklamowej należą do źródeł dochodów gminy, pozwoli na usunięcie wątpliwości w tym zakresie.

Zobacz pełną treść ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. poz. 1685)>>>