Problematyczną kwestią jest zakres działań, jakie mogą podejmować nauczyciele, aby zapobiegać negatywnym zachowaniom uczniów tak, aby nie przekroczyć swoich uprawnień.
Analizą tej materii od dawna zajmuje się dr Jerzy Grad, który często stykał się z tego rodzaju problemami pełniąc stanowisko śląskiego kuratora oświaty.
Swoje wnioski przedstawi na jednym z wykładów wygłaszanych na XIV Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół, która odbędzie się w ramach wielkiego, międzynarodowego wydarzenia koncentrującego się na innowacjach w edukacji - EDU Trendy 2012 - organizowanego przez Wolters Kluwer, wydawcę czasopisma"Dyrektor Szkoły" i firmę redNet Media w dniach 27-28 września 2012 r.
Wiele problemów, zdaniem Jerzego Grada, wynika z nieznajomości prawa oraz niedookreślenia szkolnych procedur, a to właśnie ich sprecyzowanie powinno być pierwszym krokiem, jaki powinna podjąć szkoła, aby poprawić sytuację nauczycieli i uczniów, tym bardziej, że niektóre zachowania uczniów stanowią przestępstwa lub wykroczenia. Więcej>>
Właściwa konstrukcja szkolnych procedur zabezpiecza nauczycieli przed roszczeniami rodziców
Jak wynika z doniesień prasowych i raportów rośnie problem agresji w szkołach i placówkach oświatowych. Nauczyciele nie zawsze umieją sobie radzić z utrzymaniem dyscypliny, co wynikać może z nieznajomości przepisów. Kwestia ta będzie jednym z tematówEdu Trendów 2012.