Dyplom ukończenia studiów wyższych, jeśli został uzyskany w trakcie zatrudnienia, należy przechowywać w części B akt osobowych.

Uzasadnienie

Do obowiązków pracodawcy należy prowadzenie akt osobowych pracowników w szczególności prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników - zob. art. 94 pkt 9a Ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) - dalej k.p. Szczegółowe dotyczące prowadzenia dokumentacji zostały uregulowane w § 6 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 z późn. zm.).

Akta osobowe składają się z trzech części:
- część A - dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie
- część B - dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika
- część C - dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia,

Dokumenty w poszczególnych częściach powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz powinny być ponumerowane. Ponadto w każdej części powinien znajdować się pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów.

Mając na uwadze powyższe, dyplom ukończenia studiów wyższych jeśli został uzyskany w trakcie zatrudnienia, należy przechowywać w części B. W tej części akt osobowych przechowuje się dokumenty dotyczące przebiegu zatrudnienia pracownika.