- Na posiedzeniu w dniu 12 marca Państwowa Komisja Wyborcza przyjęła uchwałę regulującą te kwestie. Komisja uznała za konieczne umożliwienie zainteresowanym zapoznania się z tymi ustaleniami i w związku z tym zdecydowała o przysunięciu terminu zgłaszania kandydatów na urzędnika wyborczego w celu umożliwienia zgłoszenia kandydatur przez większą liczbę osób – podkreśliła szefowa KBW.
 
Jak wyjaśniła, analiza zadań urzędnika wyborczego określonych w uchwale Państwowej Komisji Wyborczej pozwoliła na stwierdzenie, że w gminach do 50 tysięcy mieszkańców wystarczy powołać 2 urzędników wyborczych. - Zbędne okazało się również powoływanie dodatkowego urzędnika wyborczego w miastach będących siedzibą władz samorządu województwa lub władz powiatu - dodała.

Szukasz więcej informacji dotyczących samorządu?
Poznaj LEX Administracja >>
Zdobądź wiedzę, dzięki której Twoja praca stanie się łatwiejsza


Magdalena Pietrzak podkreśliła, że trwają jeszcze analizy na temat sposobu realizacji zadań związanych z transmisją z lokali wyborczych. Nie została także dotychczas rozstrzygnięta kwestia środków na przeprowadzenie wyborów.

Do piątkowego popołudnia zgłosiło się 1005 kandydatów na urzędników wyborczych. - Liczba kandydatów stale się zmienia, zmienia się również „geografia” zgłoszeń – zaznaczyła szefowa KBW.

Zgodnie z uchwałą Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 19 lutego br. w sprawie określenia liczby, trybu i warunków powoływania urzędników wyborczych, jeżeli do dnia 6 kwietnia br. nie zgłosi się wystarczająca liczba kandydatów na urzędników wyborczych, dyrektorzy delegatur wystąpią do wojewody, marszałka województwa, starostów i wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) o zgłoszenie brakujących kandydatów.

Czytaj także PKW wyjaśnia szczegóły dot. powoływania urzędników wyborczych