Przypominamy, że zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 90, poz. 607 ze zm.) wójtowie/burmistrzowie/prezydenci miast/zarządy związków gmin są zobowiązani przekazać do dnia 15 lutego br. marszałkowi województwa oraz wojewódzkiemu funduszowi, właściwemu ze względu na siedzibę gminy (związku gmin) roczne sprawozdanie za 2013 rok zawierające informacje o:
1. rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych zebranych przez gminę (związek gmin) lub podmiot działający w ich imieniu;
2. rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych przekazanych przez gminę (związek gmin) lub podmiot działający w ich imieniu do odzysku i recyklingu;
3. wydatkach poniesionych na działania określone w pkt 1 i 2.

Co prawda powołany art. 35 ustawy został uchylony z dniem 1 stycznia 2014 r. na podstawie art. 68 pkt 16) ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. poz. 888.), jednak zgodnie z art. 73 ust. 1 ustawy z 13 czerwca 2013 r.: „Do powstałych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy obowiązków wynikających z ustawy zmienianej w art. 68 w zakresie uzyskania wymaganych poziomów odzysku i recyklingu, w tym do obowiązków sprawozdawczych oraz do zobowiązań z tytułu opłaty produktowej należnej za okres do dnia 31 grudnia 2013 r., stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 68 obowiązujące w chwili powstania tych obowiązków, w tym zobowiązań z tytułu opłaty produktowej”.

www.wfosigw.gda.pl