Dyrekcja przyjęła następujące kryteria oceny ofert: cena - 90 proc., okres realizacji inwestycji - 5 proc. i okres udzielonej gwarancji 5 proc. Wszystkie firmy i konsorcja, biorące udział w przetargu, zaoferowały wykonanie robót w okresie 22 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych oraz 10-letnią gwarancję. Najniższa kwota, jaką zaoferowano za wykonanie robót, to niecałe 586 mln złotych.

Nowa dwujezdniowa droga ekspresowa od węzła Chęciny do węzła Jędrzejów będzie miała długość około 21,5 km i połączy wybudowaną w 2013 roku obwodnicę Kielc z istniejącą obwodnicą wschodnią Jędrzejowa. Nowa trasa przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu jazdy.

W ramach inwestycji powstaną 3 dwupoziomowe węzły drogowe: „Tokarnia”, „Brzegi”, „Mnichów”, a także infrastruktura zapewniająca bezpieczeństwo podróżujących, jak również związana z ich obsługą, w tym 2 miejsca obsługi podróżnych: MOP „Smyków” i MOP „Podlesie”.

Wybudowane zostaną także 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, przejścia pod drogą dla zwierząt mniejszych oraz inne urządzenia ochrony środowiska. Powstanie również sieć dróg dojazdowych umożliwiająca obsługę przyległych nieruchomości.

Wykonawca w ramach robót przebuduje urządzenia techniczne takie jak linie telekomunikacyjne, sieci elektroenergetyczne, gazociągi, sieci wodociągowe, kanalizację deszczową, kanalizację sanitarną, urządzenia melioracyjne, urządzenia infrastruktury kolejowej i oświetlenie. W ramach inwestycji powstanie 11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 4 wiadukty nad drogą ekspresową i 6 mostów.

Źródło: www.gddkia.gov.pl