Na budowę II odcinka obwodnicy, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest Astaldi S.p.A., z ceną 405,8 mln zł.

Najdroższa oferta na budowę I odcinka obwodnicy pochodziła od spółki Metrostav a.s. (559,1 mln zł), a na budowę II odcinka od konsorcjum z firmą Intercor Sp. z o.o. na czele, z ofertą na kwotę 620,5 mln zł.

Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy - od węzła „Marki" (bez węzła) do węzła „Kobyłka" o długości 8,1 km i drugi odcinek od węzła „Kobyłka" (bez węzła) do węzła „Radzymin" - o długości 7,2 km.

Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu ograniczonego. Do składania ofert cenowych na realizację zadania I zostało zaproszonych 18 wykonawców na 19 chętnych, a na zadanie II 20 wykonawców przy 21, którzy ubiegali się o możliwość uczestniczenia w przetargu.

Zakończenie budowy I odcinka inwestycji planowane jest na maj 2017 roku, II odcinka – na wrzesień 2017 roku (przy czym ostatnie cztery miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8).

Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.

Źródło: www.gddkia.gov.pl