MSWiA przygotowało projekt ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw, który ma zagwarantować podstawę prawną do obsługi zgłoszeń alarmowych (wykonywania zadań centrów powiadamiania ratunkowego), wobec wygaśnięcia z dniem 31 grudnia 2011 r. mocy obowiązującej art. 7 i 9-11 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r., Nr 11, poz. 59) , stanowiących podstawę prawną do obsługi zgłoszeń alarmowych (wykonywania zadań centrów powiadamiania ratunkowego) przez inne podmioty niż centra powiadamiania ratunkowego (art. 7), jak również do przekazywania do tych podmiotów informacji o lokalizacji zakończenia sieci, z którego nastąpiło wywołanie na numer alarmowy (art. 9) oraz kierowania połączeń alarmowych do ww. podmiotów (art. 10).

Konsekwencją wprowadzenia projektowanej regulacji, której istotą jest przedłużenie obowiązywania stanu przejściowego do 31 grudnia 2013 r. jest wprowadzenie stosownych regulacji w zakresie kierowania połączeń alarmowych oraz w zakresie przekazywania informacji o lokalizacji dzwoniącego na numer alarmowy.

Konieczność wprowadzenia odnośnych przepisów przejściowych wynika z odroczenia prac nad projektem ustawy o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym oraz niektórych innych ustaw, w którym proponowano całościową i systemową regulację w zakresie systemu powiadamiania ratunkowego. Obecnie konieczne jest przedstawienie rozwiązania alternatywnego, zabezpieczającego podstawy prawne dla funkcjonowania tymczasowej organizacji powiadamiania ratunkowego.

Projekt nowelizacji został skierowany do uzgodnień międzyresortowych.

Źródło: www.mswia.gov.pl

Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r., Nr 11, poz. 59)