"Modernizacja torowisk to element szerszego planu działań, które mają służyć poprawie spójności komunikacyjnej i bezpieczeństwa mieszkańców w zakresie transportu zbiorowego" – powiedziała PAP rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie Hanna Pieczyńska. "Przebudowa skróci na niektórych etapach czas podróży i zdecydowanie podniesie jej komfort; będzie ciszej i bardziej ekologicznie" – dodała.

Według Pieczyńskiej przebudowa torowisk przyczyni się do poprawy płynności ruchu i wyeliminuje pojawiające się obecnie utrudnienia. Spółka liczy także, że dzięki zmodernizowanym torowiskom zwiększy się liczba osób podróżujących tramwajami.

Remonty torowisk zaplanowano w na lata 2017-2023. Całkowita długość zmodernizowanego tzw. toru podwójnego wyniesie blisko 9 kilometrów. Koszt całej inwestycji to blisko 234 mln zł.

Na liście inwestycji jest m.in. przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej od al. Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego i pl. Rodła do ronda Giedroycia. Remont ma ruszyć w trzecim kwartale 2020 r. i zakończyć się pod koniec 2021 r.

W drugim kwartale 2019 r. ma ruszyć przebudowa torowiska od pl. Żołnierza Polskiego przez pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki do pl. Rodła. Ta część torowisk ma być gotowa pod koniec 2021 r.

Z kolei w trzecim kwartale 2020 r. zaplanowano remont torów w al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany, która zostanie rozbudowana. Inwestycja ma być gotowa pod koniec 2021 r.

Remonty obejmą także torowiska w ciągu ul. Mickiewicza od Mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego, a także pl. Szarych Szeregów i węzeł Wyszyńskiego.

Oprócz remontów samych torowisk zaplanowano także przebudowy i budowę infrastruktury służącej do zasilania sieci trakcyjnej.

Wnioskodawcą projektu "Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II" jest miasto Szczecin, a podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu będzie spółka Tramwaje Szczecińskie, występująca w roli inwestora zastępczego.(PAP)