Samorządy wypowiedziały wojnę firmom, które mocują na zabytkowych kamienicach szpecące szyldy. Władze Lublina chcą ograniczyć liczbę takich reklam, pozwalając przedsiębiorcom na umieszczenie na budynku tylko jednego szyldu.

Zgodnie z przepisami, które zaczną obowiązywać w Lublinie od jesieni, właściciele sklepów, restauracji lub zakładów fryzjerskich nie będą mogli przyczepiać dowolnej liczby szyldów do elewacji kamienic, które są własnością miasta. Samorząd Lublina pracuje właśnie nad zarządzeniem, zgodnie z którym jeden właściciel firmy będzie mógł umocować na takim budynku tylko jeden szyld. Władze Lublina zabronią również przytwierdzania reklam, które zasłaniają detale architektoniczne budowli, np. gzymsy. Szyld będzie musiał mieć także odpowiednią wielkość, uzależnioną od wysokości kamienicy, na której zawiśnie. Wyjątki mogą stanowić jedynie sytuacje, kiedy konieczność zamieszczenia szyldu wynika z przepisów prawa bądź w danym lokalu realizowane są unijne projekty, które muszą być promowane.

Opracowanie: Anna Dudrewicz, RPE WKP
Źródło: Gazeta Prawna z dnia 11 czerwca 2010 r.