Siedmiu wykonawców, firm i konsorcjów z kraju i zagranicy, które zostały zaproszone przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska do II etapu przetargu, zostało wyłonionych spośród 15 oferentów, którzy w I etapie przetargu złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu "Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie".

Piętnastu chętnych do budowy mostu na Wyspę Sobieszewską >>>

Postępowanie na roboty budowlane mostu prowadzone przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska ma formę przetargu ograniczonego. To oznacza, że wykonawcy najpierw złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie, po ich weryfikacji, tylko wybrane firmy zostały zaproszone do składania ofert przetargowych.

Jak poinformował w poniedziałek Urząd Miasta w Gdańsku, do drugiego etapu zaproszono spółki: BUDIMEX S.A. Warszawa, SKANSKA S.A. Warszawa, STRABAG Sp. z o.o. Pruszków oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia. W przetargu biorą też udział konsorcja firm: Metrostav a.s. (lider), VISTAL S.A. i VISTAL Infrastructure sp. z o.o. z Gdyni, konsorcjum dwóch spółek z Będzina: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX i AZI-BUD oraz międzynarodowe konsorcjum: Porr Polska Infrastructure S.A. Warszawa (lider) wraz z partnerami, dwiema spółkami z Wiednia: Porr Bau GmbH i Teerag Asdag Aktiengesellschaft.

Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 16 sierpnia 2016 roku.

Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie ma zapewnić bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. W rejonie planowanego mostu mają być wybudowane też dojazdy oraz przebudowane dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym. Realizacja inwestycji ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Wstępny szacunkowy koszt budowy to ok. 80 mln zł.

W wieloletnim planie finansowym miasta na tę inwestycję zarezerwowano w 2016 r. kwotę 17 mln zł. Urząd Miasta w maju podał, że Gdańsk na budowę mostu w Sobieszewie otrzyma 16,6 mln zł z rezerwy subwencji ogólnej. Wniosek do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o przyznanie środków z rezerwy subwencji ogólnej na budowę mostu miasto złożyło w lutym br.

Budowa mostu jest jednym z priorytetów inwestycyjnych Gdańska na lata 2014-2020, a prezydent Gdańska Paweł Adamowicz obiecał jego realizację w swoim programie wyborczym. Most w Sobieszewie ma służyć nie tylko mieszkańcom tej części Gdańska i turystom, ale również harcerzom. Gdańsk stara się bowiem o organizację Jamboree, czyli światowego zlotu skautów w 2023 roku. 40 tysięcy harcerzy z całego świata miałoby przyjechać właśnie na Wyspę Sobieszewską.

Dowiedz się więcej z książki
Zamówienia publiczne. Orzecznictwo sądów okręgowych w latach 2010-2015 z komentarzem
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł

 

Od 1973 r. na Wyspę Sobieszewską prowadzi most pontonowy. W 2013 r. został on wyremontowany i zmodernizowany, ale nadal nie jest to wygodne rozwiązanie, obecna konstrukcja mostu utrudnia ruch nie tylko kierowcom, ale również stanowi dużą przeszkodę dla żeglarzy. Na przeprawie, która często jest zamykana (głównie z powodu podwyższonego lub obniżonego poziomu wody), obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/godz. (PAP)