Coraz większą popularnością cieszą się elektroniczne szkolenia z zakresu służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników samorządowych. Z tej formy skorzystało już 500 osób. Internetowy portal oferuje szkolenia nieodpłatnie.

Uruchomiona wraz z końcem kwietnia elektroniczna forma służby przygotowawczej zawiera zagadnienia z zakresu administracji, finansów i polityki antykorupcyjnej. Nowozatrudnieni w urzędach administracji samorządowej pracownicy mają dostęp do przepisów postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych czy prawa zamówień publicznych.

Uruchomiony przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji portal cieszy się dużą popularnością wśród władz lokalnych, na których zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych ciąży obowiązek zapewnienia odbycia służby przygotowawczej dla nowozatrudnionych pracowników.

Jak podkreśla Artur Kania, Sekretarz Powiatu Trzebnickiego, elektroniczna platforma stworzona przez resort spraw wewnętrznych to świetny pomysł, który zwolni władze lokalne z części ponoszonych przez nie nakładów finansowych. Pogląd ten podzielają inne jednostki samorządu terytorialnego. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ministerstwa, aż 60 proc. urzędów deklaruje chęć udziału w szkoleniach e-learningowych.


Opracowanie: Karol Kozłowski, RPE WKP
Źródło: Gazeta Prawna z dnia 11 maja 2010 r.