CAR to system raportowania o zagrożeniach używany przez służby i instytucje odpowiedzialne za zarządzanie kryzysowe na terytorium Polski. Pozwala on m.in. sortować raporty według rodzaju zagrożenia, formy lub poziomu, na którym powstały (centralny, wojewódzki i powiatowy).

Głównym założeniem podpisanego 30 listopada br. porozumienia w sprawie określenia zasad współpracy w zakresie realizacji przedsięwzięcia mającego na celu utrzymanie i rozwój Centralnej Aplikacji Raportującej, jest dalszy rozwój wspomnianego systemu. Jak wynika z treści porozumienia, narzędzie otrzyma kolejne funkcje, z których będą mogły korzystać dalsze służby i instytucje. W przyszłości, aplikacja ma być powszechnie stosowana, dzięki czemu poprawi się zdolności naszego kraju do reagowania na kryzysy i zagrożenia.

Obok centrów zarządzania kryzysowego, dostęp do aplikacji (na prawach obserwatora) posiadają również Policja i Straż Graniczna. Wkrótce, korzystać z niego będzie także Państwowa Straż Pożarna.


(mswia.gov.pl)

LEX Omega Administracja Samorządowa
Artykuł pochodzi z programu LEX Omega Administracja Samorządowa
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami