Polskie miasta wydają miliony na promocję i zgodnie twierdzą, że to się opłaca.

Podlasie kończy właśnie wewnętrzną kampanię promocyjną za 550 tys. zł. Wkrótce kampania ma wyjść poza województwo. Podkarpacie za samo opracowanie strategii promocyjnej zapłaciło już 400 tys. zł. Cały czas promuje się Lubelskie, z Lublinem na czele, który w tym roku wyda na reklamę 1,7 mln zł. Do tego dochodzą fundusze na festiwale i karnawały, które nawet w 70% pochodzą z unijnej kasy. Śląskie na kampanię z hasłem przewodnim "Pozytywna energia" wydało ponad 7 mln zł. Małopolska reklamuje się za 2 mln zł, a Świętokrzyskie za samą reklamę w Internecie, TV i na billboardach zapłaci w tym roku 600 – 700 tys. zł. W minionym roku w porównaniu do 2008 r. liczba sprzedanych noclegów w województwie wzrosła o 10%. Zdaniem ekspertów z firmy Dobra Nasza marketing miast i regionów będzie się rozwijał coraz szybciej. Ich zdaniem trudno zmierzyć efektywność kampanii, ale pewne jest, że miasta muszą się promować, aby się rozwijać. Tak jest w całej Europie.

Opracowanie: Anna Dudrewicz
Źródło: Gazeta Prawna, 2 września 2010 r.