UOKiK regularnie monitoruje rynek usług finansowych. W 2010 roku badanie objęło m.in. wzorce umów o karty płatnicze, regulaminy - sprawdzono czy nie zawierają sprzecznych z prawem postanowień. Przeprowadzona przez Urząd kontrola dotyczyła łącznie 12 banków, zakwestionowano 45 klauzul. Niestety nieprawidłowości pojawiły się we wszystkich instytucjach zajmujących się operacjami pieniężnymi, w tym w Sygma Banque Societe Anonyme. Kontrola była podstawą do wszczęcia postępowania, gdyż wynikało z niej, że spółka ograniczyła prawo kredytobiorcy do rzetelnej informacji. Praktyka dotyczyła umów: o kartę płatniczą, kredytu ratalnego, kredytu konsolidacyjnego, kredytu odnawialnego oraz pożyczek. W regulaminie znalazło się postanowienie, zgodnie z którym bank nie udostępniał klientowi miesięcznego wyciągu, jeżeli: zadłużenie nie przekraczało kwoty 15 zł, kredytobiorca opóźniał się ze spłatą długu lub nie dokonywał żadnych operacji przy użyciu karty. Zgodnie z prawem, konsument musi otrzymywać co najmniej raz na miesiąc informacje dotyczące swojego zobowiązania wobec banku. Warto podkreślić, że nawet jeżeli klient nie dokonywał operacji przy użyciu karty, to mogłyby zostać naliczone opłaty lub prowizje. Prezes UOKiK uznała, że stosując takie postanowienie, spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.
 Sygma Banque Societe Anonyme zobowiązał się do zmiany kwestionowanego postanowienia oraz aneksowania podpisanych z klientami umów. Prezes Urzędu odstąpiła od nałożenia kary finansowej, ale na spółkę został nałożony obowiązek złożenia w terminie siedmiu miesięcy od dnia uprawomocnienia się niniejszej decyzji sprawozdania z realizacji zobowiązania. Decyzja jest ostateczna.