Takie wnioski wynikają z raportu „Diagnoza potrzeb prawników w zakresie wykorzystywania narzędzi informatycznych w usługach prawniczych”.
Tomasz Zalewski radca prawny i założyciel Fundacji LegalTech Polska, która zleciła przygotowanie raportu, nie jest zaskoczony wynikami. – Spodziewałem się takich odpowiedzi – mówi Zalewski. - Warto jednak pamiętać, że choć dużo jest ofert firmy z branży IT, to jednak znalezienie dopasowanego rozwiązania wymaga zainwestowania czasu i pieniędzy, i bez pewności, że będzie ono adekwatne do potrzeb – tłumaczy.
A Włodzimierz Albin, prezes Wolters Kluwer Polska, partnera raportu dodaje, że badani choć wyraźnie dostrzegają potencjał innowacyjnych rozwiązań, to mają świadomość, że nie jest to podejście powszechne w środowisku prawniczym. Uważa jednak, że prawnicy coraz częściej zdają sobie sprawę, że trudno zdobyć przewagę na rynku, funkcjonując bez nowych technologii. I mówi, że wciąż powstają rozwiązania, które są w stanie wesprzeć ich w pracy w dużo większym zakresie niż jeszcze kilka lat temu. - Właśnie stworzyliśmy narzędzia oparte na rozwiązaniach chmurowych czy sztucznej inteligencji - informuje przezes Wolterskluwer Polska. Więcej>>