Normy dotyczące wyrobów węglowych zostały pozostawione na niezmienionym poziomie w stosunku do obecnie obowiązujących, wynikających z obecnie obowiązującego rozporządzenia z 2013 r., które z wejściem w życie nowych regulacji utraci moc.

Dodatkowo w rozporządzeniu określone zostały normy dopuszczalnych ubytków paliw ciekłych, które w obecnym stanie prawnym, ustalali naczelnicy urzędów celnych. Ich maksymalna wysokość określona była w załączniku nr 4 do rozporządzenia z 24 lutego 2009 r. w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych. W związku z tą zmianą, rozporządzeniem nowelizującym (Dz. U. poz. 1343), uchylony zostaje ww. załącznik nr 4.

Określona została także norma dopuszczalnego ubytku powstającego w czasie przemieszczania paliw ciekłych statkiem morskim - na poziomie normy mającej zastosowanie podczas przemieszczania paliw cysternami kolejowymi.

Rozporządzenia ministra finansów z 11 sierpnia 2015 r.: w sprawie norm dopuszczalnych ubytków niektórych wyrobów akcyzowych (Dz. U. poz. 1342) i zmieniające rozporządzenie w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych (Dz. U. poz. 1343) wejdą w życie 1 października 2015 r.

Zobacz też: Lewiatan pozytywnie ocenia rozporządzenia MF ws. akcyzy >>

Informacja pochodzi z programu Vademecum Głównego Księgowego

Dowiedz się więcej z książki
Akcyza w prawie Unii Europejskiej. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł