Wniosek o zwrot podatku od wartości dodanej (VAT) naliczonego w innym państwie członkowskim - VAT-REF składany jest za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez system e-Deklaracje. Podatnik wypełniając formularz podaje swój adres e-mail za pomocą którego polska administracja podatkowa oraz administracja podatkowa państwa członkowskiego zwrotu będzie wysyłać korespondencję związaną z realizacją wniosku. W przypadku zmiany adresu e-mail podatnik powinien złożyć korektę wniosku VAT-REF wskazując aktualny adres. Resort finansów przypomniał, że administracja podatkowa nie może samodzielnie dokonywać zmian we wnioskach. Zmiana adresu jest istotna z uwagi na fakt, że to na adres e-mail będą wysyłane komunikaty z krajów członkowskich zwrotu.
Warto również zaznaczyć, że preferencje poszczególnych państw członkowskich w zakresie realizacji procedury VAT-REFUND są odmienne i niektóre kraje nie zezwalają na korektę wniosku. Wśród krajów, które nie dopuszczają korekty jest Francja, Luksemburg oraz Holandia, gdzie korekta jest dozwolona tylko gdy występuje jako państwo członkowskie zwrotu.

Źródło: www.mf.gov.pl, stan z dnia 2 marca 2012 r.