Zarządzanie kancelarią to szereg czynności składających się na jej codzienne funkcjonowanie. Większe podmioty decydują się na zatrudnienie profesjonalnego menedżera, który zajmuje się wszelkimi sprawami związanymi z prowadzeniem kancelarii, aby doradcy mogli zająć się wyłącznie świadczeniem usług. Inny model zakłada delegowanie zadań związanych z zarządzaniem jednemu ze wspólników, posiadającemu wiedzę w tym zakresie. Jednak w większości przypadków doradcy starają się godzić czynności zawodowe z obowiązkami zarządczymi. Bywa to trudnym wyzwaniem, ponieważ – zwłaszcza w kancelariach zatrudniających kilka czy kilkanaście osób – trzeba poświęcić na to wiele czasu, a ponadto na zarządzanie kancelarią składa się kilka obszarów, z których każdy wymaga specjalistycznej wiedzy. Przede wszystkim, aby zaistnieć na rynku albo utrzymać dotychczasowych i pozyskać nowych klientów konieczne jest stosowanie instrumentów marketingowych, w tym public relations, służących budowaniu wizerunku i promocji kancelarii. Chodzi tu o odpowiednią strategię, dobór narzędzi marketingowych (o charakterze zewnętrznym i wewnętrznym) i badanie ich efektywności. Drugi obszar to finanse – ustalenie cenników usług, windykacja należności, dokonywanie analizy finansowej działalności. Kancelarie zatrudniające pracowników muszą w odpowiedni sposób rekrutować personel, kształtować wynagrodzenia, określić system oceny i motywacji. Dobrze dobrany, wykwalifikowany zespół pracowników to podstawowy warunek sukcesu kancelarii. Z tym wiąże się konieczność stałego doskonalenia zawodowego – stworzenie wszystkim osobom zaangażowanym w świadczenie usług na rzecz klientów dostępu do wiedzy. Chodzi tu nie tylko o szkolenia, ale także publikacje, prasę specjalistyczną, a także narzędzia informatyczne - począwszy od sprzętu komputerowego, po oprogramowanie i dostęp do elektronicznych baz wiedzy. Kolejny obszar to innowacje – wraz z upowszechnieniem elektronicznej wymiany danych i informacji konieczne jest bycie na bieżąco z nowymi technologiami, z których korzystają klienci.