Przez wartość należy rozumieć to, co zyskuje klient dzięki współpracy z doradcą podatkowym. To zarazem element pozwalający odróżnić ofertę kancelarii od konkurencji. Aby sformułować wartość wnoszoną przez kancelarię, trzeba zadać sobie pytanie, jak przekonać potencjalnego klienta, aby skorzystał z naszych usług, wskazując mu korzyść wynikającą z tego wyboru.

Definiowanie wartości należy odnieść do profilu potencjalnego klienta kancelarii. Pierwszym krokiem jest zatem określenie grupy docelowej usług świadczonych przez kancelarię – czy będą to klienci indywidualni (osoby fizyczne) czy przedsiębiorcy – tu z kolei należy rozróżnić formę prawną, branżę etc. Konieczne jest też przemyślane – rzeczywiste i konkretne - określenie zakresu usług.

Przykładem wartości zapewnianej przez kancelarię może być szybkość działania i reagowania na problemy klientów (np. oddzwaniamy do 2 godzin, odpisujemy na maila do 1 godz., w pilnych sprawach pozostajemy w kontakcie sms). Inny przykład: zapewniamy opiekuna dla firmy – pracownika odpowiedzialnego za kontakty i obsługę danego klienta. Specjaliści w określonych dziedzinach, zespół w skład którego wchodzi także radca prawny, czy młoda, dynamiczna kadra to argumenty mogące przekonać do nawiązania współpracy. W przypadku usług prawno-podatkowych ogromne znaczenie ma dobra komunikacja. Dla wielu klientów niezwykle cenne będzie zapewnienie dobrej atmosfery współpracy - zrozumiałego przekazu i unikanie barier wynikających z używania żargonu podatkowego czy stwarzania niekomfortowego dystansu pomiędzy doradcą a klientem (np. z nami zrozumiałe podatki, komunikacja bez barier).

Po zdefiniowaniu wartości, jakie zapewnia klientowi kancelaria, należy zastanowić się nad strategią komunikacji w tym zakresie. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie na tej podstawie dewizy (hasła) kancelarii i posługiwanie się nią we wszelkich przekazach wychodzących z kancelarii – od strony internetowej, przez ulotki, wizytówki i stopki e-maili.