Jednym z najtańszych, a zarazem najefektywniejszych instrumentów marketingowych jest maksymalne wykorzystanie wszelkich dostępnych  źródeł rekomendacji. Zadowolony klient jest najlepszą reklamą kancelarii. Aby jednak dotychczasowi klienci polecali innym osobom usługi swojego doradcy podatkowego, nie wystarczy świadczenie usług na najwyższym poziomie. Konieczna jest również doskonała obsługa – czyli spowodowanie, aby klient czuł się bezpiecznie i komfortowo oddając podatki i księgowość swojej firmy w ręce doradcy. Aby to osiągnąć należy nieustannie dbać o relacje z klientem i stosować różnego rodzaju działania marketingowe.

Często niedocenianym przez właścicieli kancelarii podatkowych źródłem referencji są pracownicy. Problem dotyczy jednak także samych pracowników - rzadko mają oni świadomość, że im także – nie tylko szefowi - powinno zależeć na pozyskaniu nowych zleceń i zadowoleniu dotychczasowych klientów. Rolą doradcy zarządzającego kancelarią jest zbudowanie takiego systemu wynagrodzeń, który premiuje przysporzenie kancelarii nowych klientów.

Doskonałym źródłem nowych zleceń jest członkowstwo lub zaangażowanie w działalność wszelkich instytucji, izb, cechów, czy stowarzyszeń zrzeszających przedsiębiorców. Prowadzenie szkoleń, organizowanie dyżurów i porad, a także pełnienie tam różnego rodzaju funkcji, także społecznych, otwiera ogromne możliwości.

Wreszcie stała współpraca z innymi doradcami podatkowymi  i „dzielenie się” zleceniami, (np. w przypadku specjalizacji), także daje szanse na pozyskanie nowych klientów. Podobne możliwości daje kooperacja z adwokatem, radcą prawnym, biegłym rewidentem, czy notariuszem – wzajemne rekomendacje albo wspólne spotkania z klientami to tylko przykładowe punkty wyjścia dla nawiązania współpracy biznesowej.