Eksperci od internetowego marketingu przekonują właścicieli firm, że prowadzenie bloga i obecność na portalach społecznosciowych to skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Niektóre kancelarie oferują swoim klientom własne mobilne aplikacje stworzone dla usprawnienia współpracy i wymiany informacji. Z pewnością biznes przenosi się do Internetu, bo badania jednoznacznie wskazują na stały wzrost użytkowników sieci. Według różnych badań ok. 60% Polaków to internauci, którzy spędzają w sieci ponad 15 godzin tygodniowo. Dla porównania w 2001 roku z Internetu korzystało 12%, a w 2007 r. ok. 41%. Z danych firmy da MillwardBrown wynika, że w 2013 r. internautek było prawie tyle samo, co internautów, a najwięcej osób korzystających z sieci było w wielu 25-39 lat (40%), nieco ponad 50% stanowiły osoby w wieku 15-24 lat oraz 40-59 lat.

Ciekawe są wyniki badań dające odpowiedź na pytanie czego szukamy w sieci. Okazuje się, że głównie rozrywki. Jak wynika badań World Internet Projekt 74% osób ogląda zdjęcia lub rysunki, 67% słucha muzyki, a 62% ogląda filmy video.

Badania potwierdzają, że social media angażują ogromną i stale rosnącą liczbę użytkowników Internetu: aż 77% z nich deklaruje posiadanie konta na przynajmniej jednym portalu społecznościowym.

Podobnych danych dostarczają badania nad korzystaniem ze smartfonów i tabletów – ich użytkownicy łącząc się z Internetem poszukują głównie rozrywki i relaksu.

Z drugiej strony ciekawych wniosków nad skutecznością reklamy w internecie dostarczają badania pokazujące, jakie reklamy najczęściej ignorujemy. Firma Harris Interactive z USA ustaliła, że reklamy internetowe są ignorowane najczęściej, bo aż w 82%, natomiast reklamy telewizyjne w 37%, radiowe 36%, a prasowe w 35%.

Niewątpliwie obecność firmy w internecie jest niezbędnym warunkiem rozwoju – potwierdza to stały wzrost liczby użytkowników sieci. Wygląda jednak na to, że aby zainteresować swoją ofertą potencjalnych klientów za pośrednictwem Internetu, trzeba dostarczyć im rozrywki. Potwierdzają to wnioski z badań Harris Interactive na temat cech, które powinna mieć reklama, aby przyciągnąć uwagę odbiorców: ma być przede wszystkim zabawna.


W artykule wykorzystano dane z portalu wirtualnemedia.pl oraz marketing-news.pl