Jeżeli akcja marketingowa poprzez wydawanie nagród ma na celu budowanie świadomości marki spółki oraz promocji farmaceutyków spółki wśród ograniczonego kręgu osób uczestniczących w tym przedsięwzięciu, tj. przedstawicieli środowiska medycznego oraz farmaceutów, to uzyskane przez jej uczestników nagrody rzeczowe w postaci m.in. bonów, książek medycznych nie stanowią nagród związanych z promocją i reklamą, jak również wygranej (nagrody) w konkursie.

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[6489,2124,283,44,42,9],"dataValuesNormalized":[15,5,1,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Akty prawne","Procedury","Wzory i narz\u0119dzia"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#007AC3","#85BC20","#E5202E","#232323"],"maxValue":8991,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

W świetle powyższego, wartość ww. nagród stanowi na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 tej ustawy. Przychód ten podlega opodatkowaniu na ogólnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej, a nie opodatkowaniu 10 proc. zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT . A to oznacza, że na organizatorze akcji jako podmiocie, przekazującym ww. nagrody będzie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania imiennej informacji stosownie do postanowień art. 42a tej ustawy .

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 25 września 2012 r., IPPB2/415-638/12-2/MK

Przywołane akty prawne:

Ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 t.j.)