Projekt rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia oraz trybu dokonywania wpisu na listę agentów celnych powstał w związku ze zmianami wprowadzonymi ustawą z 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. poz. 768)

Zobacz: Wpis na listę agentów celnych bez egzaminu >>

Wpis na listę agentów celnych będzie obejmował:

  1. numer i datę wpisu;
  2. nazwisko, imię i datę urodzenia;
  3. miejsce i adres zamieszkania;
  4. numer ewidencyjny PESEL, o ile został nadany;
  5. w przypadku uznania kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego uzyskanych w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwach członkowskich EFTA - stronach umowy o EOG, numer i datę decyzji o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego.

Umieszczenie powyższych informacji na liście jest konieczne do monitorowania prawidłowości czynności wykonywanych przez agentów.