Za takim stanowiskiem przemawia nie tylko doświadczenie, ale i realna ocena faktu, iż czynności podsumowujące inwentaryzację, chociażby polegające na sporządzaniu pisemnych sprawozdań czy opracowaniu zaleceń i wniosków dla zarządów jednostki, musi się faktycznie rozpocząć dopiero po zakończeniu samych czynności inwentaryzacyjnych. Ponadto służby księgowe muszą mieć czas nie tylko na ustalenie i zweryfikowanie stanów aktywów i pasywów, ale także na sporządzenie ewentualnych wniosków co do kompensat niedoborów i nadwyżek. Z kolei w przypadku ustalenia istotnych różnic inwentaryzacyjnych nie można oczekiwać, iż proces ich rozliczania mógłby się w praktyce zakończyć w dniu 15 pierwszego roku obrotowego po dniu bilansowym.

W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:

Inwentaryzacja w rachunkowości

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[631,125,48,26],"dataValuesNormalized":[16,4,2,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Akty prawne","Komentarze i publikacje","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe"],"colors":["#940C72","#85BC20","#007AC3","#EA8F00"],"maxValue":830,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Dowiedz się więcej z książki
Inwentaryzacja, rachunkowość, podatki i gospodarka finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł