Za takim stanowiskiem przemawia nie tylko doświadczenie, ale i realna ocena faktu, iż czynności podsumowujące inwentaryzację, chociażby polegające na sporządzaniu pisemnych sprawozdań czy opracowaniu zaleceń i wniosków dla zarządów jednostki, musi się faktycznie rozpocząć dopiero po zakończeniu samych czynności inwentaryzacyjnych. Ponadto służby księgowe muszą mieć czas nie tylko na ustalenie i zweryfikowanie stanów aktywów i pasywów, ale także na sporządzenie ewentualnych wniosków co do kompensat niedoborów i nadwyżek. Z kolei w przypadku ustalenia istotnych różnic inwentaryzacyjnych nie można oczekiwać, iż proces ich rozliczania mógłby się w praktyce zakończyć w dniu 15 pierwszego roku obrotowego po dniu bilansowym.

W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:

Spis z natury

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[1712,968,129,85,10],"dataValuesNormalized":[12,7,1,1,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Komentarze i publikacje","Akty prawne","Procedury"],"colors":["#940C72","#EA8F00","#007AC3","#85BC20","#E5202E"],"maxValue":2904,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Dowiedz się więcej z książki
Inwentaryzacja, rachunkowość, podatki i gospodarka finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł