Firmy nie są zainteresowane telepracą, tylko 2% zatrudnia w ten sposób pracowników.
W Sejmie trwają prace nad zmianą przepisów Kodeksu pracy dotyczących pracy na odległość. Do 2013 r. rząd zamierza wydać na promocję telepracy tylko 6 mln zł. Dwa lata po wprowadzeniu do Kodeksu pracy przepisów dotyczących telepracy okazuje się, rynek zdalnej pracy w Polsce nie rozwija się. Telepraca stanowi obecnie zaledwie 2% wszystkich miejsc zatrudnienia. Dla porównania w Szwecji i Finlandii telepracownicy to ok. 15% ogółu zatrudnionych, w krajach Beneluksu, Danii czy Wielkiej Brytanii – powyżej 10%. W Polsce zapał przedsiębiorców studzą głównie sztywne przepisy Kodeksu pracy. Nakładają one na pracodawcę np. obowiązek wyposażenia telepracownika w atestowany i bezpieczny pod względem wymogów BHP sprzęt biurowy, przy jednoczesnej odpowiedzialności za niego jak za osobę pracującą w firmie. Ważnym problemem dla firm są też rozliczenia podatkowe dotyczące wyposażenia telepracownika.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, Urszula Mirowska, Katarzyna Bartman