W ramach Centrum działa infolinia, gdzie pod numerem telefonu 19524 od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-18.00 konsultanci udzielają odpowiedzi odnośnie usług i wsparcia oferowanego przez urzędy pracy w całej Polsce. Integralnym elementem Centrum jest serwis informacyjny: www.zielonalinia.gov.pl.
Zielona Linia oferuje usługi związane z bezpłatnym tworzeniem dokumentów aplikacyjnych, tłumaczeniem CV na j. angielski (Fabryka CV).W serwisie są dostępne wyszukiwarki ofert pracy oraz szkoleń. Po zalogowaniu można skorzystać z „autoposzukiwacza” ofert pracy, szkoleń, informacji z regionów, a nawet pracowników. W ramach serwisu zielonalinia.gov.pl działa także czat z konsultantem.
W serwisie powroty.zielonalinia.gov.pl osoby powracające z pracy za granicą mogą znaleźć informacje związane z rejestracją w urzędzie pracy oraz formalnościami dotyczącymi prawa do zasiłku lub jego transferu z zagranicy. Osoby zainteresowane mogą kontaktować się telefonicznie pod numerem infolinii 19524 lub mailowo: zadaj.pytanie@zielonalinia.gov.pl.
Nadzór nad działalnością Centrum Informacyjno-Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia prowadzi Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy.
Wszystkie osoby zainteresowane wsparciem z urzędu pracy oraz szeroko rozumianą tematyką rynku pracy mogą wybrać najdogodniejsza dla siebie formę kontaktu z konsultantem Zielonej Linii:
- telefonicznie pod numerem 19524 (opłata jak za połączenie lokalne),
- czat z konsultanten (na stronie: www.zielonalinia.gov.pl)
- mailowo: kontakt@zielonalinia.gov.pl,
- za pośrednictwem portali społecznościowych: www.facebook.com/zielona.linia19524.