Wideokonferencje to nowoczesny i efektywny sposób komunikacji, coraz częściej wykorzystywany przez polskie przedsiębiorstwa – nie tylko te duże, ale również małe i średnie. Narzędzie umożliwia optymalizację działań biznesowych firm, w tym ograniczenie kosztów związanych z wyjazdami służbowymi. Jakie jeszcze możliwości daje przedsiębiorstwom wprowadzenie rozwiązań wideokonferencyjnych?
Wraz z rozwojem usług telekomunikacyjnych w Polsce wzrasta również liczba firm wprowadzających nowoczesne systemy wideokonferencyjne, wykorzystywane m.in. w procesach rekrutacji, prowadzeniu szkoleń, rozmowach z klientami oraz współpracownikami. Dostawcy rozwiązań nie dyskryminują w tym przypadku małych i średnich przedsiębiorstw – oferty dostosowane są do aktualnych potrzeb firm bez względu na ich wielkość. Co zyskują przedsiębiorstwa wprowadzające rozwiązania wideokonferencyjne? Obniżenie kosztów podróży to jedna z kluczowych zalet wprowadzenia rozwiązań wideokonferencyjnych w firmach. Dzięki nim możliwe jest nie tylko ograniczenie wydatków związanych m.in. z rezerwacją hoteli, sal konferencyjnych, środków komunikacji, ale również zaoszczędzenie czasu na samych podróżach – zwłaszcza międzynarodowych. – Koszt wdrożenia systemu wideokonferencyjnego w firmie zwraca się w bardzo krótkim czasie – nawet w przeciągu 12 miesięcy. Natomiast mnogość modeli wdrożeń – chmura publiczna, chmura prywatna, rozwiązanie on-premise czy hybrydowe, jak również elastyczne formy zakupu – czasowe subskrypcje licencji czy leasing, sprawiają, że rozwiązania te cieszą się coraz większym zainteresowaniem nie tylko korporacji, ale także firm z sektora MŚP – mówi Piotr Pawlikowski, Product Manager w MCX Telecom.
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 13 lipca 2016 r.