– Rekrutacje na stanowiska menadżerskie rozpoczną się już pod koniec sierpnia oraz na początku września, więc zachęcam do aplikowania. Rekrutacja na stanowiska liniowe rozpocznie się wiosną 2017 roku – mówi Agata Wydmańska, marketing manager w Fiege.
Jak podkreśla, rynek pracy był – obok coraz lepszej infrastruktury drogowej i bliskości rynku niemieckiego – jednym z czynników decydujących o wyborze lokalizacji pod budowę nowego magazynu Zalando.
– Z naszego doświadczenia wynika, że uda nam się znaleźć pracowników w tym rejonie. Wierzę, że z pomocą gmin i urzędów pracy nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników – podkreśla Agata Wydmańska.
Z danych GUS wynika, że na koniec czerwca w powiecie gryfińskim zarejestrowanych było 3,6 tys. bezrobotnych, a stopa bezrobocia wyniosła 15,2 proc. W całym województwie zachodniopomorskim była ona nieco niższa – 11,2 proc. Dla dolnośląskiego i wielkopolskiego wskaźniki są zdecydowanie niższe – odpowiednio 7,8 proc. oraz 5,4 proc.
Budowa magazynu ma się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu. Pierwsze wysyłki planowane są na lato 2017 roku. Wydmańska podkreśla, że będzie to jeden z najnowocześniejszych magazynów w Polsce – jego pełna automatyzacja zaplanowana jest na koniec 2018 roku.
Czytaj: Work Service: Polacy mogą przebierać w ofertach pracy
– Miesięcznie dostarczamy kilka milionów przesyłek do naszych klientów w 15 krajach w Europie. W ciągu ostatniego roku Zalando zyskało aż trzy miliony nowych klientów. W odpowiedzi na tak intensywny wzrost wzmacniamy naszą europejską sieć logistyczną. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Oprócz strategicznej lokalizacji, dostępnej infrastruktury, kadry potencjalnych pracowników oraz kosztów konkurencyjność polskiego e-handlu była czynnikiem decydującym o lokalizacji nowego centrum logistycznego – mówi David Schröder, Senior Vice President Operations w Zalando.
Fiege będzie odpowiedzialne za obsługę logistyczną magazynu. Jak podkreśla Wydmańska, jest to rozwinięcie długoletniej współpracy obu firm. W portfolio Fiege są też inne firmy odzieżowe, m.in. Gerry Weber czy Esprit obsługiwane w Niemczech.
– Oczywiście taka obsługa logistyczna z każdym klientem ustalana jest indywidualnie, ponieważ każdy ma inne wymagania. Nasze usługi mogą dotyczyć przyjęcia, wydania towaru, kompletacji, etykietowania – wyjaśnia Agata Wydmańska.
Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że Zalando jest trzecim najbardziej rozpoznawalnym serwisem w e-handlu (znajomość spontaniczna) – wskazało na nią 13 proc. ankietowanych. Wśród serwisów odzieżowych zajmuje drugie miejsce, po Allegro, z 23 proc. wskazań.